PDA

Volledige versie bekijken : 3D ontwerp op muziekcd...

LHproductions
%Europe/Berlin %404 %2007, 10:42
Ik weet niet of jullie het wat vinden, maar kijk hier eens na:
Je eigen 3D ontwerp op muziekCD (http://forum.cinema4d.be/vb/showthread.php?t=2058)

INKA
%Europe/Berlin %450 %2007, 11:49
Wel erg summiere info om zo,n project tot stand te brengen!
Er is niks te zien of te horen, alleen maar voorwaardes!
Kleurgebruik?
Formaat?
Extensie?
Dpi van het project?
Voorbeeld van de toegevoegde afbeelding?
Muziekvoorbeeld?
auteursrecht?
Vergoeding van het werk?
Prijs?
Waarom allleen een post in 3D en niet ook in flash?
enz.
Dit lijkt me eerder op een slinkse manier vragen om commercieel werk, en behoort dus in een ander forum thuis.
Desalniettemin, veel succes ermee.

inka

LHproductions
%Europe/Berlin %456 %2007, 11:56
Dan heb je niet goed gelezen Inka. Er wordt een contest tot stand gebracht. We hebben duidelijk gezegd dat de regels nog volgen mits er genoeg aanmeldingen zijn. Er is geen vergoeding, er is gewoon een ontzettende toffe prijs mee te winnen. Welke animator wil nou niet met zijn ontwerp op een voorkant van een cd-hoes komen te staan!?

En dit is absoluut GEEN slinkse manier om de kosten te ontlopen. We hebben allemaal vrienden die werkszaam zijn in 'de wereld van de kunsten'' en zo een mooi hoesje voor ons inelkaar zouden willen zetten. We zijn het gewoon eens met elkaar dat dit de leukste manier is om het te doen.

Ik vind het jammer dat als zo'n leuk project wordt georganiseerd, het meteen door iemand de grond in wordt geboord.

Hans (hnieuw7@hotmail.com / www.brickmusic.nl)

INKA
%Europe/Berlin %621 %2007, 15:55
Ik heb het wel degelijk goed gelezen voor de aanpassingen er bij kwamen.
Wat voor nut heeft het om in te schrijven op een contest waarvan je de regels totaal vrij design misschien wel nooit te zien krijgt(te weinig inschrijvingen)!
Wat stelt vrij design voor,Het is helemaal aan jullie wat en hoe het erop staat als het overgrote deel al ingevuld is?
Trouwens welke animator(is eigenlijk meer werk voor een illustrator of ontwerper) wil op een cd-hoesje staan als hij met zoveel vragen blijft zitten, in een project evt. 1½ maand werk te steken en dan een "ontzettend toffe prijs te krijgen".
Een vallende muur met sloopbal maken in 3D is een complex proces, waar verschillende aspecten bij komen kijken en vrij intensief werk.(of kunnen je vrienden in de kunstwereld dit niet ?)
Zoals je naam vermoed zijn jullie denk ik een produktie bureau, en zijn er natuurlijk geen commerciéle bedoelingen met het uiteindelijke project?
Dus stel ik gewoon realistische/kritische vragen(waarop ik geen antwoord heb gekregen) en heeft dit niks met "in de grond boren" van doen.
Bij dit soort "contests" krijg ik vaak het gevoel om deel te nemen aan een schoonspringwedstrijd, waarbij ik springend van de duikplank, hoop dat er water in het bassin zit en dat ik daarna toch nog goede punten van de jury krijg. :)
Zoals al eerder geopperd veel succes ermee, en ik volg dit topic en de contest met grote belangstelling.

vr.gr.
inka

LHproductions
%Europe/Berlin %694 %2007, 17:39
Het spijt me, dan heb ik je invalshoek verkeerd begrepen. Je komt echter behoorlijk sarcastisch over. We zijn zeker geen comercieel productie bureau, maar dit is mijn naam waaronder ik al een aantal jaren zelf bezig ben met flash-filmpjes en 3D ontwerpen (bedacht toen ik 14 was). Het staat totaal los van de band. Ik vind het trouwens onzin te zeggen dat ''vrij design'' niets voorsteld doordat ''het overgrote deel'' al is ingevuld. Als je dat zegt ben je duidelijk niet creatief! Ik kreeg vanmiddag nog een mailtje van iemand met een uiterst artestiek idee. Hij had een paar elementen toegevoegd en een totaal ander idee met de sloopbal. Je benadert alles zo complex. Het is een heel simpel contest waarbij vrijwel iedereen kan meedoen. (Een muur en een bal is de basis voor iedere 3D animator!) Je mag er alles bij toevoegen. Misschien een andere manier van een contest voeren, maar hier hebben we nou eenmaal voor gekozen.

Morgen komen de regels op het forum te staan (dus ook jou onbeantwoorde vragen). Hou het in de gaten! Als je dan informatie mist, mag je hier los branden.

met vriendelijke groet,
Hanz

Haasie
%Europe/Berlin %808 %2007, 20:24
Dat vrij idee kan je ook wel van tafel vegen
De basis is een muur (Brick!) die in stukken wordt geslagen door een sloopbal.
Het is gewoon een soort opdracht :S
En een muur maken die kapot word geslagen is niet zo moeilijk zitten weinig onderdelen in waar je echt creatief mee bezig kan zijn. Muur moet een muur voorstellen dus dan ben je al enorm beperkt in je mogelijkheden. Een sloopbal tja...
Maar goed misschien als ik me verveel gezien het niet zoveel werk is :P
Ga alleen geen cinema4D gebruiken als echte nederlander gebruik ik gewoon het oerhollandse blender :P.
Gebruik trouwens geen hotmail adres in je posts dat ziet er niet zo profesioneel uit ;)

Devega
%Europe/Berlin %735 %2007, 18:39
sja dit ziet er gewoon uit als een ik kan het niet betalen dus ik doe het op deze manier reclame..

A.
er is GEEN vrijheid.. je verteld nota bene wat er in moet zitten daarnaast is er dus vrij weinig ruimte voor creativiteit ?

B. een oplage van 500 CD's draai ik zo uit mijn thuiscomputer.. niet echt een spannende prijs dus zeker aangezien ik er zelf waarschijnlijk niets beter van word, ja mijn cover staat op jullie cd.. maar met een oplage van 500 stuks is de kans dat het vervolgwerk oplevert natuurlijk nihil.

C. ik vind het principe een beetje vaag zie het niet verkeerd maar als je zoveel mensen kent die het kunnen doen.. waarom heb je ons dan nog nodig ?..

LHproductions
%Europe/Berlin %661 %2007, 16:53
Luister baas,
We zijn een band, geen discussieclubje. Als je het leuk vind mee te doen, doe mee! Zoniet, reageer gewoon niet.

Haasie
%Europe/Berlin %771 %2007, 19:30
Wat een arrogantie jullie site werkt niet eens stelletje prusters...
Als je nu gewoon vraagt of mensen iets voor je willen maken maar ga niet zo arrogant doen dat je denkt dat jullie cdhoes een echte wedstrijd waardig is en dat je maar vind dat iedereen moet doen wat je wilt zonder commentaar terug te verwachten.
Doe hier maar slotje op ik ga ook geen moeite doen voor zoiets
Het lijkt trouwens wel vaker o dat je mensen dingen probeert te laten doen voor niks. http://www.nftvm.nl/index.php?page=prikbord&prikbord=9&view=43305&PHPSESSID=2e66025ba
type: no-budget - voor de ervaring
pfff je verdient er zelf zeker dik geld aan allemaal?