PDA

Volledige versie bekijken : probleem bij ingewikkelde menu

marko
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:49
Ben zelf niet ervaren met actionscripts etc.

Zit nu met een probleem waarbij ik niet zo snel een goede oplossing voor weet.

Wil graag een menu maken waarbij er een poppetje naar de link toe gaat als je erop komt maar weet zo niet waarmee ik moet beginnen.

Mijn vraag is nu weet iemand een site of heeft iemand een voorbeeld over hoe dit werkt.

peres
%Europe/Berlin %637 %2005, 16:18
bedoel je misschien met easing? Dan kan je bijvoorbeeld een mc naar een bepaald punt toe sturen. Stuf heeft daar een hele goede tutorial over geschreven

klik (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=556) :)

marko
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:36
Dankje. Dit bedoelde ik jah. het is me ook gelukt.

Alleen 1 klein vraagje. Is het ook mogelijk om een button ontzichtbaar te maken.
De buttons zitten namelijk in 1 plaatje. Of is het gewoon beter om dat plaatje te slicen?

peres
%Europe/Berlin %736 %2005, 18:40
je kan wel de transparantie (spel ik het goed?) op 0 zetten, als dat is wat je bedoelt.

klik je button aan en ga naar je properties scherm onderaan.

bij color selecteer je alpha in het dropdown menutje. en de alpha zet je op 0

marko
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:57
hehe. dankje. Zolang het werkt is het altijd goed, en het werkt :)

Thierry
%Europe/Berlin %383 %2005, 10:12
Je kan een button ook anders onzichtbaar maken. Je kan ook bij de frames van de button lege keyframes zetten behalve bij de laatste frames waar je de hit area aangeeft. Zo kan je ook voorkomen dat je swf traag gaat lopen als je per ongeluk de alpha niet helemaal op 0 hebt gezet.

Laiverd
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:52
Dat is eigenlijk gewoon de beste oplossing; een onzichtbare button door alleen de hit area te definieren. Bijkomend voordeel: de Flash player probeert de button ook niet te renderen, wat ie wel doet bij iets met een alpha op 0. Overigens en OT: vrij irritante sig Thierry ;)

marko
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:51
okee.
Nog 1 klein vraagje. Hoe geef je een tekst vlak intern een tekst mee.

Heb vanalles al geprobeerd en gezocht maar niet gevonden.

dacht aan onderstaande maar dat werkte niet.

button1.onRollOver = function(){
menu_tekst = Modellen;
}

theFlashWizard
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:14
zoek eens op textfield in flash help en kijk bij de actionscript reference dan bij de TextField class.

daar zul je zien dat je als je een textfield dat de instancename menu_txt heeft met de .tekst property vult..
dus:
menu_tekst.text = Modellen
:)