PDA

Volledige versie bekijken : 3D max in flash

Neuro
%Europe/Berlin %563 %2005, 14:31
hoi,

hoe kan ik het beste 3Dmax animaties in flash importeren?
vroeger importeerde ik gewoon avi's maar dat is toch niet de ideale oplossing

alvast bedankt

Thuy
%Europe/Berlin %603 %2005, 15:28
Voor het beste resultaat kun je beter een bitmapsequence renderen. Dus een reeks van PNG's bijvoorbeeld. Hierna importeer je ze in Flash, en Flash vraagt zelf (als het oplopengenummerde bestanden zijn) of je de hele reeks wil importeren.

Neuro
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:11
bedankt, kzal het zo proberen

vistavision
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:30
wil je bitmap of vectoren hebben in flash?

Neuro
%Europe/Berlin %805 %2005, 20:19
liefst vectoren

INKA
%Europe/Berlin %860 %2005, 21:38
hoi,

als je vectors wilt moet je de plug-in hebben!
klik hier (http://www.erain.com/)

inka

vistavision
%Europe/Berlin %051 %2005, 02:14
of swift3d gebruiken om te importeren en exporteren. maar die plugin werkt goed hij is alleen zo duur :(

.pixr
%Europe/Berlin %723 %2005, 18:21
ik ben nu ook bezig met wat 3d max in flash, en mijn ervaring is als je vanuit 3d max een filmpje (bijv. quicktime) exporteert en vervolgens importeert (in flash) dat het er wat vloeiender uit ziet dan een bitmap reeks.

Niek_M
%Europe/Berlin %741 %2005, 18:48
hoezo ziet het er vloeiender uit? in principe zijn het allemaal stilstaande beelden.. :S

Of heb ik het fout?

vistavision
%Europe/Berlin %826 %2005, 20:50
ik ben nu ook bezig met wat 3d max in flash, en mijn ervaring is als je vanuit 3d max een filmpje (bijv. quicktime) exporteert en vervolgens importeert (in flash) dat het er wat vloeiender uit ziet dan een bitmap reeks.

Dit is niet helemaal waar. Als je in 3d max exporteerd naar .png of .jpg met 100% kwaliteit en je hebt de juiste framerate is dit veel vloeiender dan een quicktime filmpje met compressie.

Groet,
Mark

Thierry
%Europe/Berlin %028 %2005, 01:40
Wat een gedoe met die plug-ins zeg... ben ik ff blij dat je met Maya vectors kan renderen :D

.pixr
%Europe/Berlin %629 %2005, 16:07
Dit is niet helemaal waar. Als je in 3d max exporteerd naar .png of .jpg met 100% kwaliteit en je hebt de juiste framerate is dit veel vloeiender dan een quicktime filmpje met compressie.

Groet,
Mark

waar baseer je dit op als ik vragen mag, als ik hier deze handeling doe zie ik toch echt vloeierende beweging als met een bitmap reeks.

ps. ik gebruik de juiste framerate, en in flash krijg het filmpje pas compressie (sqeeze, On2 codec).
Misschien moeten we maar eens een testje doen ;)

Neuro
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:13
ik wil even zeggen dat mijn vraag dateerd van een maand geleden en dat men probleem al lang opgelost is :D . Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat jullie niet verder mogen discusieren :)

vistavision
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:21
De compressietechniek van Flash 8 is idd erg goed. Toch werkt .png vaak beter omdat de 100% kwaliteit behouden kan blijven. Dit kost natuurlijk wel meer mb. Vaak worden voor kleine animaties .png sequences gebruikt en voor langere .mov. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad van het NIET vloeiend lopen van een .png seq. Hier is al eerder over gediscussierd.

http://www.flashfocus.nl/forum/archive/index.php/t-152.html

Groet,
Mark