PDA

Volledige versie bekijken : [ Fixed ] Reputatie suggesties

Roenes
%Europe/Berlin %003 %2005, 01:04
Heey jorim, ;)

Zou het niet handig/leuk zijn als je de mogelijkheid zou hebben om alle reputaties die jijzelf gegeven hebt, op te kunnen vragen? Net zoals je dat met al je posts kan doen?

En als dat zou kunnen, kan je het dan ook zo aanpassen dat je alle gekregen reputaties nog eens kan opvragen ipv alleen de laatste 5? Dus gewoon 2 linkjes in dat gedeelte erbij die op commando bovenstaande uitvoeren?

Is dat te doen? :)

Flashgirl
%Europe/Berlin %007 %2005, 01:10
Ja, dat lijkt me ook leuk, zo jammer als je oude dingen kwijtraakt... Goed idee Roenes!

Roenes
%Europe/Berlin %542 %2005, 14:01
Jorim any thoughts about this? ;):D

Jorim
%Europe/Berlin %386 %2005, 10:16
Ik zal eens kijken :)

Jorim
%Europe/Berlin %903 %2005, 22:40
Tada.... :D

Roenes
%Europe/Berlin %914 %2005, 22:56
top! :)

dakans
%Europe/Berlin %481 %2005, 12:33
Ik vroeg mij af waarom je bij het toekennen van een reputatie er ook nog een opmerking bij moet plaatsen? Ik denk namelijk dat ik, en volgens mij samen met mij veel meer mensen, elke keer dezelfde standaardantwoorden ga geven (zo van: Is erg handig om te weten, of makkelijk om te weten). Wellicht hebben jullie hier een goede reden voor, maar ik kon hem niet ontdekken.

Het lijkt mij beter als je de beoordeling opsplitst in bijv. 4 categorieën (Uitstekend, goed, matig en slecht). Of simpeler nog, je kan alleen aangeven wanneer je een antwoord goed vindt (dan houdt je het positief!). Ik ben van mening dat het verwijderen van de textuele uitleg, het proces van reputaties wat laagdrempeliger en daardoor levendiger maakt. Het zou bij in ieder geval werken... (het knopje hiervoor kan je dan misschien ook een afwijkende kleur geven zodat het wat meer opvalt).

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Met vriendelijke groet,
David.

Jorim
%Europe/Berlin %500 %2005, 13:00
Eigenlijk is alleen een opmerking nodig bij een negatieve beoordeling, want het systeem levert dan pas echt wat op (als mensen er een beetje naar luisteren), maar ik zal het eens in overweging nemen, misschien moeten we het idd wat laagdrempeliger maken...

Roenes
%Europe/Berlin %655 %2005, 16:44
Ik denk dat als je de tekstuele beoordeling weg haalt, dat mensen dan gewoon maar wat stemmen. Nu kun je goed of slecht kiezen en je geeft een reden. Ondanks dat deze misschien vaak hetzelfde is, moet je wel even nadenken waarom je nou punten geeft/aftrekt. Het is dus niet simpelweg dom klikken want je moet iets van een reden geven.

Nou is het vaak bij positieve reacties niet zozeer nodig, dat ben ik met je eens maar bij negatieve reacties juist wel. En zoveel moeite is het toch niet? Je kunt met 1 regeltje volstaan. Dus ik zou zeggen: laten staan die handel :)

dakans
%Europe/Berlin %716 %2005, 18:11
Ok, ik snap jou insteek wel Roenes. Maar toch denk ik dat het niet echt een toegevoegde waarde is voor het doel van de reputatiestemmen. Het doel is:
Met dit systeem bouwen uitgebreid helpende en kennisrijke gebruikers een reputatie op (zichtbaar in donkergroene en lichtgroene blokjes) zodat andere (nieuwe) gebruikers snel een beeld hebben van de gebruikers die (heel) veel kwalitatief goede posts plaatsen en dus veel betekenen voor de community.
Achteraf wordt er eigenlijk niks met de textuele toevoeging gedaan, het gaat uiteindelijk toch om de stemmen. Ik snap wel dat mensen wat bewuster met de punten omgaan wanneer ze er een regeltje bij moeten typen, maar mij hield het af en toe wel tegen om een punt toe te kennen (en dat is weer zonde). En is het nou echt zo erg dat er wat sneller punten toegekend worden? Mijn mening hierover is dus dat het hierdoor (behoorlijk) wat levendiger wordt. En misschien scheelt het de Technical Staff ook nog wat werk.

Ik heb de opleiding Communicatie gedaan waarbij je onder andere nagaat hoe communicatiesystemen (bijv. een forum) bij doelgroepen (the members) werken. En dit het liefst op zo'n efficiënt mogelijke manier. Ik kijk daarbij naar het doel en de uitvoering en dit is hoe ik er vanuit mijn oogpunt en met mijn 'bagage' tegen aankijk. Het is gewoon als opbouwende kritiek bedoeld en jullie zijn vrij om hiermee te doen wat jullie willen.

Roenes
%Europe/Berlin %731 %2005, 18:33
We zouden natuurlijk de textuele toevoeging eens een tijdje weg kunnen halen en kijken wat er gebeurd :)

Jorim
%Europe/Berlin %838 %2005, 21:06
We zouden natuurlijk de textuele toevoeging eens een tijdje weg kunnen halen en kijken wat er gebeurd :)
Laten we alleen eerst het gehele systeem nog een poosje lopen, het draait net. Maar het is een goed idee om te testen ja :)

FantasTies
%Europe/Berlin %622 %2006, 15:56
Zou het niet handig/leuk zijn als je de mogelijkheid zou hebben om alle reputaties die jijzelf gegeven hebt, op te kunnen vragen? Net zoals je dat met al je posts kan doen?

Om hier nog even op terug te komen, het lijkt mij tof als je terug kan zien wanneer je aan wie punten hebt gegeven of minpunten.

Lijkt me wel handig net zoals je nu kan zien van wie je hebt gekregen...
Zo heel moeilijk is dat niet te maken denk ik, wel?

Mischien geen goed idee, maar het lijkt mij erg leuk en handig :)

TheZwier
%Europe/Berlin %392 %2006, 10:24
Ik denk dat Fantasties dit ook bedoelt. Maar is het niet te maken dat er automatisch in de textuele toevoeging komt te staan van wie het komt? Ik zit nu met zo`n 12 berichtjes waarvan ik niet weet van wie ze zijn. Terwijl het toch altijd fijn is als je weet wie je helpt :).

Roenes
%Europe/Berlin %455 %2006, 11:56
Ik denk dat Fantasties dit ook bedoelt.Neej ties bedoelt dat je kan zien aan wie jij welke reputaties hebt gegeven. Dus dat je van jezelf kan opzoeken dat je aan personen A, B en X punten hebt gegeven. :)

Maar is het niet te maken dat er automatisch in de textuele toevoeging komt te staan van wie het komt? Ik zit nu met zo`n 12 berichtjes waarvan ik niet weet van wie ze zijn. Terwijl het toch altijd fijn is als je weet wie je helpt :).Dat is express uitgeschakeld om het systeem anoniem te houden. Op die manier kunnen mensen niet persoonlijk worden aangevallen als er een negatieve reputatie wordt gegeven. Sommige mensen zetten in het bericht hun naam.

Waarschijnlijk ben jij gewoon nieuwsgierig wie jouw die punten geeft, maar mocht je reputaties ontvangen die je echt misplaatst vind dan is het wel mogelijk om contact op te nemen met een ZM'er :)

FantasTies
%Europe/Berlin %648 %2006, 16:33
Jup, ik bedoel dat je kan zien welke punten je ZELF hebt GEGEVEN, zoals roenes zegt ;)
Met dat je naam er niet vanzelf komt te staan ben ik het mee eens, mocht je toch willen dat iemand weet van wie het komt, dan kan je zelf je naam toevoegen ;)