PDA

Volledige versie bekijken : Menu

xfader
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:27
Kan er iemand me helpen met het maken van een Flash-menu (+submenu)??

Het menu moet opgedeeld worden zoals in het voorbeeld:
Voorbeeld (http://users.telenet.be/specialtransport/Layout%20menu.pdf)

alvast bedankt!!

Laiverd
%Europe/Berlin %864 %2005, 21:44
Hoever ben je al? Waar loop je tegen aan?

John

Larsvu
%Europe/Berlin %871 %2005, 21:55
Hoe dynamisch moet het zijn? Moet je het vaak aanpassen (dus sub kopjes erbij), of is het vrij statisch.
Als die dynamisch is, dan zou ik de buttons via actionscript op het veld zetten, de statische manier is makkelijker, namelijk gewoon via de timeline met labels ofzo.
Zet bijvoorbeeld in frame1 alle hoofdbuttons, en in een volgend frame, de subbuttons van de ene hoofdbuttons, volgende frame, volgend setje met subbuttons, etc.

xfader
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:15
probleem is ik kan wat werken in flash maar echt een menu in elkaar steken lukt me nog niet... Dus zijn er mensen die even tijd hebben en me eens een voorbeeld willen maken aub?

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:05
Wij zijn geen "pro-bono" flashwerkteam... wij helpen met het aandragen van oplossingen,
als je in flash iets zult willen maken moet je iets proberen te maken en dan met vallen, opstaan en aanwijzingen van ons kom je er echt wel :)

Dus ik zou willen zeggen ga gewoon aan de slag en als je ergens tegen aanloopt, post dan zeker je vragen hier. Wil je echt voorbeelden hebben van hoe je zoiets in elkaar zet, zoek dan even op tutorials via een zoekmachine, maar van copy/paste leer je echt helemaal niks!

Laiverd
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:35
Het lijkt mij echt veel slimmer om eerst de basistutorials van Flash te doen, zodat je in elk geval een begrip krijgt van het werken met verschillende geneste tijdlijnen, het maken van buttons, het maken en besturen (met as) van movieclips etc. Als het goed is krijg je dan ook wel een idee van hoe je een dergelijk menu in elkaar zou kunnen steken, en kun je in elk geval een begin maken. Als je denkt dat je dat allemaal al beheerst, zou je ook hier eens kunnen kijken: http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=8&id=189
(voorbeeld en tutorial)

Uiteraard kun je dan voor vragen weer altijd hier terecht ;)

Op deze manier leer je er als het goed is ook nog wat van, en dat is een van de redenen dat dit forum bestaat.

John

Larsvu
%Europe/Berlin %608 %2005, 15:36
Zou iemand voor mij een voorbeld website willen maken? Eentje waarbij de gebruiker op een knop drukt waardoor de gehele website wordt geupdate met bestanden die ik in word heb getyped.

Laiverd
%Europe/Berlin %609 %2005, 15:37
Zou iemand voor mij een voorbeld website willen maken? Eentje waarbij de gebruiker op een knop drukt waardoor de gehele website wordt geupdate met bestanden die ik in word heb getyped.Volgens mij is het punt al wel gemaakt hoor.

John

Dauntless
%Europe/Berlin %609 %2005, 15:37
Zou iemand voor mij een voorbeld website willen maken? Eentje waarbij de gebruiker op een knop drukt waardoor de gehele website wordt geupdate met bestanden die ik in word heb getyped.
Hehe :p-----

xfader
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:35
Hallo,

Ondertussen heb ik zelf al geprobeerd in flash een menu te maken maar het lukt me echt niet... Ik heb ook het internet afgezocht naar dropdownmenu's maar ik vind enkel van die generators... Weet iemand waar ik een programma kan vinden waarmee je gemakkelijk een dropdownmenu kan maken of iemand die me kan verder helpen??

alvast bedankt!

Flashingback
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:47
wat je moet kunnen om een simpel dropdown menutje te maken zonder al te veel kennis van actionscript:

- actionsctipts die je nodig kan hebben:

-gotoAndStop();
-stop();
-onRelease = function (){}

- je moet weten hoe je de timeline gebruikt
- je moet weten hoe je mc's aanmaakt en wat een instancename is van een mc
- een beetje goede wil om zelf verder te graken in flash.

wat van de 4 punten die ik hier heb aangehaalt ken je niet