Volledige versie bekijken : kleur scroll-bar veranderen?
Silentracer
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:28
Kan iemand mij vertellen hoe ik de kleur van de scroll-bar kan veranderen?
Mijn site is in bruin tinten en met die standaard blauwe scroll-bar is het een vlag op een modderschuit! :S
ter info: mijn site is in html.
Tenshu
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:02
Doormiddel van css kan jij de scrollbar de kleur veranderen
Zet deze code tussen in de head
<style type="text/css">
BODY {
scrollbar-arrow-color:#eeeeee;
scrollbar-track-color:#eeeeee;
scrollbar-face-color:#000061;
scrollbar-highlight-color:#F2F2FF;
scrollbar-3dlight-color:#F2F2FF;
scrollbar-darkshadow-color:#B3B3FF;
scrollbar-shadow-color:#B3B3FF;
}
</style>
Silentracer
%Europe/Berlin %395 %2005, 10:28
bedankt ga ik even proberen
brossiekoppie
%Europe/Berlin %426 %2005, 11:14
In het vervolg beter op voorhand zoeken op het forum, deze vraag is nog niet zo lang geleden uitgebreid beantwoord.
Scrollbar editing gaat enkel in IE trouwens dus ik kan het je niet echt aanraden.
Laiverd
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:46
...Scrollbar editing gaat enkel in IE trouwens dus ik kan het je niet echt aanraden.Waarom niet? Meer dan 90% van de internettende mensheid gebruikt IE en daarbij komt dat deze style in geen enkele andere browser 'schade' aanricht.
brossiekoppie
%Europe/Berlin %973 %2005, 00:21
Waarom niet? Meer dan 90% van de internettende mensheid gebruikt IE en daarbij komt dat deze style in geen enkele andere browser 'schade' aanricht.
Klopt inderdaad, heb het ook onlangs nog gebruikt maar ik ga liever uit van de computergebruikers met verstand (= moz firefox) grapje :D
Hoe dan ook gaat deze style niet door w3-css-validator...
Quevi
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:13
...even off-topic
Ik vind het altijd een beetje kiezen tussen 2 kwaden wat dit betreft. Maak je hem goed voor IE dan werkt het niet in Firefox en Mozilla of omgekeerd.
Iedereen weet intussen wel dat FF en Mozilla de 'betere' zijn van IE maar uiteindelijk maak je bijna altijd een website die Jan-Met-De-Pet intuïtief moet kunnen bekijken/navigeren. En (jammer genoeg) heeft deze bijna altijd IE...
Doch dit alles terzijde :D
josko
%Europe/Berlin %939 %2005, 23:32
ik begin me er soms wel aan te irriteren dat ie soms meer kan showen dat mozzilla niet doet, een vriend van me werkt mijn site ook niet omdat mozilla de functies niet ondersteund ofzo
mech7
%Europe/Berlin %971 %2005, 00:18
Ja denk het ook 90% droom maar lekker verder :) Vroegah was dat nog zo...
Waarom niet? Meer dan 90% van de internettende mensheid gebruikt IE en daarbij komt dat deze style in geen enkele andere browser 'schade' aanricht.
mknol
%Europe/Berlin %405 %2005, 10:44
@offtopic: hoe maak je je website dat het op alle browsers werkt?
discussie zie http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=3057
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.