PDA

Volledige versie bekijken : Flash projector

Energizer
%Europe/Berlin %633 %2007, 16:11
Howdy flashers,

Ik vroeg me af of ik als ik een flashprojector (.exe) gebruik, ik nog steeds php script kan oproepen. Dus gewoon de volledige URL van het phpscript door te geven en hem dus gewoon in je offline projector te gebruiken...

Nou dat was het eigenlijk wel!

Houwdoe

Jan
%Europe/Berlin %722 %2007, 18:20
Ja, op voorwaarde dat je een actieve internet verbinding hebt op dat moment natuurlijk. En blijkbaar ook op voorwaarde dat IE als standaard browser is ingesteld.
http://probertson.com/articles/2006/10/11/geturl-flash-projector-firefox-problem/
Problem (and solution) : getURL() in a Flash projector fails in Firefox
On Windows, using getURL() or a similar approach to open an HTML page from a SWF running in the standalone Flash Player (such as a Flash projector file running on a CD-ROM) doesn’t work if the user has Firefox set as their default browser. Here we’ll take a look at what’s causing the problem and how to work around it.
Groeten,
Jan

Energizer
%Europe/Berlin %750 %2007, 19:01
Bedankt voor je reactie! Maar kan PHP dan niet antwoorden naar een flash projector toe? Is zoiets al sendAndLoad onbruikbaar in een projector? Kun je dus alleen waarden naar php toe knallen, maar niet terug krijgen?

ldemortier
%Europe/Berlin %492 %2007, 12:49
Hallo energizer,

Ja dat zal niet echt lukken om offline een php script op te roepen met je flash bestand (zowel .exe of .swf).

In het ene gaval, dat je een verbindoing met een online url maakt, dan zal de php het wel uitvoeren, maar dan zit hij gewoon met die waarden, hij kan ze niet terugsturen naar je offline- bestand (je kan ook immers geen offline url link aanmaken hé) en daarom kan hij ze niet terug "posten" in je flash

Maar, als je offline php wil gebruiken kun je een soort php- offline programmaatje op je pc instaleren. ff googlen en je vindt alvast wel iets. dan werkt het normaal gezien wel!

grz

Energizer
%Europe/Berlin %585 %2007, 15:02
Oke heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord. Zit inderdaad logica in. Voor mij zal een offline php script niet de oplossing zijn, ik zal juist de swf online moeten draaien ;) Maar wel erg prettig dat ik weet dat een offline php script draaien ook kan.

Nogmaals bedankt!

OutCast**NL
%Europe/Berlin %986 %2007, 00:40
Ik vroeg me af of ik als ik een flashprojector (.exe) gebruik, ik nog steeds php script kan oproepen. Dus gewoon de volledige URL van het phpscript door te geven en hem dus gewoon in je offline projector te gebruiken...
Tuurlijk gaat dat, mits je, zoals gezegd, een actieve internet verbinding hebt.
Eventuele waarden kun je door middel van echo of print gewoon terug naar je .exe sturen.

;)