Volledige versie bekijken : [ Afgewezen ] Suggestie: GUIDE
Pointer
%Europe/Berlin %668 %2005, 17:03
Misschien leuk om een soort van GUIDE te maken binnen elk onderdeel van het forum.
Bijv in het Flash Actionscript gedeelte: een topic hebben die altijd boven aan staat.
Waarin iedereen aan mee kan helpen.
* Algemeen:
- Introductie
- Basis van Actionscript
- Handige links
* En een topic van hetzelfde maar meer dieper hier op ingaan.
- bijv meer in gaan op het algemene :P
- mogelijkheden - voordelen - toepassingen - verbeteringen - vergelijkingen van de code -
// Dit allen met betrekking op AS 2.0
Denkde aan:
Variabelen
Array's
Functies
Math
Objecten
Operatoren
Constructies - Herhalingen
Classes
Cowerd
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:20
Ik vind het iig een goed idee..
van die basis tips:P
wat _root is enzo..
Roenes
%Europe/Berlin %704 %2005, 17:55
Op zich een goed idee, maar de help van flash bied dit soort basis hulp toch al? Daar wordt ook van alles beschreven en dan zouden wij het vertalen en hier neer zetten...
Tjah, als het dat idee is vind ik het wat overbodig. Maar als ik je verkeerd begrijp, leg het dan nog eens uit ;):p
Pointer
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:20
Natuurlijk is er veel documentatie te vinden.
Zowel op het web, als wanneer je op F1 drukt.
*Of durf binnen dit forum de zoek functie te gebruiken*
Je moet dit ook niet zien als een soort van boekwerk maken.
Maar meer om direct per forum item, een soort van Overzicht te krijgen van hier boven genoemde onderdelen.
*Probleem is, dat er vaak vragen gesteld worden die zich steeds wéér herhalen.
Niets mis mee.
Maar voor hun is er wel een probleem: "Er gaat wel iets mis?"
Ze zoeken weinig uit, ze vragen maar.
Uiteindelijk krijgen ze iets voorgekauwd, en passen het toe.
Als daar weer een verandering in gebracht moet worden, vraagt men weer...
...omdat ze het gewoon weg niet goed begrijpen.
Het begrijpen van dit gebeuren begint bij de basis.
En dus zou een aparte topic mét uitleg van deze basis (en/of een wat uitgebreidere uitleg)
de mensen op dit forum meer inzicht kunnen geven van "hoe of wat" of misschien "waar en wanneer".
Meestal is alle documentatie in het engels te vinden.
Tuurlijk kunnen we haast niet hier omheen.
Wel kunnen we de mensen die niet zo goed in engels zijn, aan de hand van dat "ene" Engelse woordje die nodig is om iets uit te voeren. vertalen naar het Nederlands met alle hulpvolle waarden vandien.
Roenes
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:49
Ik zie je punt en op zich is het een goed idee, maar toch heb ik mijn twijfels hierbij. Oke, als iemand in de help van flash kijkt maar daar niet goed uit komt doordat hij de engelse uitleg niet snapt, tjah dan kan ik het me voorstellen dat je het op het forum vraagt. Maar veel mensen die vragen stellen, zoeken zelf amper tot niet. Zowel in de help van flash als op internet wordt dan niet gezocht. Hoevaak staat er niet een topic: "Weet iemand een tut over onderwerp X" en dan 3 a 4 min later: "Laat maar, heb het al". Die topics zijn bij voorbaat overbodig.
Dan heb je nog vaak terug kerende onderwerpen. Ik roep eens een preloader. Daar is echt al zo vaak een vraag over gesteld, en daar zijn zoveel topics te vinden met de zoekfunctie maar waarom komt er toch per week minimaal 1 vraag over een preloader langs? Dit is al een iets meer gevorderd onderwerp tov vars en functies, maar dat zou je in zo'n topic bv kunnen vastleggen. Maar aangezien er amper tot niet gezocht wordt, denk ik dat mensen ook niet die topic gaan doorspitten om te kijken of hun probleem daarmee opgelost kan worden. Anders hadden ze ook wel de zoekfunctie of help gebruikt.
En dan nog iets: Voor dat soort dingen heb je toch ook tutorials? Er staan er op FF en op heel het internet zat. Zowel over simpele als geavanceerde onderwerpen. Daar kun je ook ff tussen kijken.
Ik denk dus dat het idee op zich wel leuk is. En je hebt veel bruikbare info bij elkaar staan, maar ik denk dat het niets uitmaakt voor de topics die gepost worden. Veel dingen die met een ram op F1 of via een simpele zoekactie op het forum opgelost kunnen worden, worden helaas toch topics hier op het forum. Ik denk dat zo'n guide dus een nieuwe zoekplaats met zich mee brengt, maar te weinig gebruikt zal worden. Voor de iets gevorderden is het handig, je hebt een naslagwerkje (op dezelfde manier als je een AS boek zou gebruiken of de help van flash)
Dus als naslagwerk zou het denk ik wel goed werken, maar als zoekplaats om vragen te voorkomen niet. Maarjah, dat neemt niet weg dat het handig kan zijn als er zo'n topic als sticky bovenaan het forum staat. :)
Pointer
%Europe/Berlin %756 %2005, 19:08
..en daarmee dan wel desbetreffende waardevolle info in mee gebracht kan worden..
Neem bijv functies.
Je hebt ze met of zonder parameters
of met returnwaarden..
Neem bijv Variabelen:
Je hebt ze global, local scoped, of timeline scoped.
etc etc.
Tuurlijk zou de basic hiervan wezen:
Wat is een variable?
-Korte uitleg.
---Welke variabelen zijn er.
---Wanneer wordt welke variable gebruikt.
Etc, etc.
Roenes
%Europe/Berlin %798 %2005, 20:09
Ik snap je opzet en zie er ook wel wat van in. Maar ik zie ook de andere kant die ik in mijn post beschrijf. Alleen slaat de weegschaal bij mij niet door naar 1 van de 2 kanten :p
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de rest hiervan vind (en kijken of iemand de weegschaal definitief kan laten doorslaan ;))
Pointer
%Europe/Berlin %869 %2005, 21:52
Poosje afk geweest.. anyway.
Zoals je ziet. - skipped men hier - de bugs/ of nieuws part :P
Mitch
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:04
Ik ben het er wel mee eens, niet lange uitleggen maar kleine en duidelijke. Meteen ook duidelijkheid over het forumgebruik geven.
Dauntless
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:14
Ik heb deze discussie ook wel gevolgd hoor, maar 'k "moei" me minder ;)
Eigenlijk kan dat toch bij bij de flashFAQ ?
Roenes
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:47
Eigenlijk kan dat toch bij bij de flashFAQ ?Lijkt me een strak plan. Maar dit verdedigd meteen mijn eerder gemaakte punt. :D Op het vorige systeem was de FlashFAQ gevuld (moet nu nog gebeuren) maar toch kwamen er zoveel topics met vragen over dingen die letterlijk in de FAQ staan. Hiernaar wordt ook steeds netjes verwezen. Maar hier ben ik dus ook bang voor als er een guide oid zou komen. Volgens mij krijg je dezelfde werking :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.