PDA

Volledige versie bekijken : html tags worden NIET omgezet in flash..

Lenn
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:05
Mijn probleem bevindt zich in mijn guestbook:
al de verschillende berichten die al gepost zijn worden ingeladen maar de html tags worden niet omgezet, hij toont ze gewoon.. Het tekstvlak ondersteunt html dus daar ligt het probleem niet..
Om het nog eens duidelijk uit te leggen: de html tags van een extern tekstbestand worden niet omgezet in het tekstvlak in flash die WEL html ondersteunt.

Dank bij voobaat!
Groeten Lenn

dioneo
%Europe/Berlin %655 %2005, 16:43
gebruik je niet een functie als htmlspecialchars() in php? dan zet php ieder speciaal teken om, bijvoorbeeld < naar &lt;

Lenn
%Europe/Berlin %666 %2005, 16:59
Nee.. ik zou ni weten hoe dat moet.. En wat zou dat veranderen aan het resultaat?

Roenes
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:43
hoe ken je de tekst toe aan je tekstvak? waarschijnlijk met
tf.text = "<b>een stukje tekst met code</b>";Dit gaat echter niet werken ondanks dat dit tekstvak html zou ondersteunen. Als je html wil gebruiken moet je de tekst toekennen aan htmlText:
tf.htmlText = "<b>een stukje tekst met code</b>";dit zou moeten werken. Als dit het niet is, plaats dan even je code :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %393 %2005, 10:25
ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem. Als je tf.text = "<b>een stukje tekst met code</b>"; gebruikt doet hij geen html en als je tf = "<b>een stukje tekst met code</b>"; gebruikt wel. maar in het laatste geval werkte bij mij de scrollbar niet :S. Van tf.htmlText = "<b>een stukje tekst met code</b>"; heb ik nog nooit gehoord;).

Dauntless
%Europe/Berlin %405 %2005, 10:44
Van tf.htmlText = "<b>een stukje tekst met code</b>"; heb ik nog nooit gehoord;).
Maar da's nogtans eigenlijik de enige juiste oplossing. Je zou ook geen var property's van textfields mogen gebruiken (imo) maar altijd de instance naam.

Vergeet wel niet
tf.html = true;
neer te zetten als je het niet aanduid bij je textfield zelf. (Maar 2x just to be sure kan ook geen kwaad :))

Fatty Owl
%Europe/Berlin %463 %2005, 12:06
waarom mag je geen vars gebruiken? ik vind ze zeer handig...

Laiverd
%Europe/Berlin %466 %2005, 12:11
Alles mag, maar het is niet handig; als je per ongeluk ergens in je programma de var verandert, verander je dus ook de inhoud van het tekstveld, terwijl je dat misschien wel pas later wilt. Kortom; het is gewoon foutgevoeliger in niet OOP wanneer je het zo doet. Een var is nu eenmaal geen texfield property, en text en htmlText zijn dat wel; dus netter en veiliger. Als je netjes wilt werken zet je properties via properties en niet via een ubocht constructie.

John

Dauntless
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:19
Ik vind nog altijd dat je die var property enkel en alleen zou mogen gebruiken om te debuggen. Dan is het wel handig dat je constant de waarde van een var in een textfield ziet, ipv dat hij constant getraced wordt.