PDA

Volledige versie bekijken : Gegevens uit database combineren met XML

McKenzie
%Europe/Berlin %673 %2007, 17:09
Hallo,

Ik zit met het volgend probleem: in mijn applicatie laad ik gegevens uit een XML bestand om foto's te laden (samen met hun naam, de datum waarop ze verstuurd werden enz).
Maar deze foto's krijgen ook een score die in een database zit.
Eenmaal de foto afgebeeld wordt kan de gebruiker de score te zien krijgen door op een button te klikken (alles gebeurt via php), alleen zou ik de foto's ook willen sorteren volgens hun score, maar dat kan niet gezien de score pas opgehaald kan worden wanneer iemand op een knop drukt (sorteren volgens naam enz kan wel gezien deze gegevens in het XML bestand zitten en geladen worden bij het starten van de applicatie, om deze gegevens op te slagen gebruik ik een arraycollection), en er dus maar één foto tegelijkertijd een score heeft.
Nu wou ik weten of er een manier bestaat om de scores (voor alle foto's) uit de database te halen en ze in de arraycollection te stoppen (die ik al gebruik voor de naam van de foto's en andere gegevens)?
Ik dacht aan een URLRequest, maar ik zie niet onmiddelijk hoe ik dit zou kunnen aanpakken.

ps: ik werk met Flex (maar ik werk oa met AS packages)

chille001
%Europe/Berlin %916 %2007, 23:00
hey, 2 gedachten;;
*je zal dit enkel kunnen doen als er een link is tussen de 2 gegevens reeksen.
maar je hebt een link aangezien je toch weet welke score bij welke foto hoort.
dus voor de applicatie start haar je de 2 gegevens reeksen op, vergelijkt ze en steekt ze in een multidimensionele array.
hierdoor staat bij elke foto een score en kan je ze zo opvragen door op knop te drukken;

*maar waarom niet alles in database, eventueel laat je php daarvan xml maken.

gr,
werner