PDA

Volledige versie bekijken : pagina laadt niet in juist frame

dutchnob
%Europe/Berlin %604 %2007, 15:30
Ik heb een frameset aangemaakt met twee frames. In de bovenste frame wordt een flashmenu geladen.
In het onderste frame de pagina die in het menu wordt geselecteerd.
Als ik de index.html aanklik dan worden de pagina's keurig in de juiste frame geladen.
Echter als ik via het menu een andere pagina wil laden wordt de pagina in een nieuwe pagina geopend en niet in de daarvoor bestemde frame.
Ik gebruik IEXPLORER 7.0.
In een oude site van mij ging dat altijd goed maar ook deze site heeft dit verschijnsel.
Ligt dit aan Flash in combinatie met IE 7.0?

<html>

<head>
<title>test2</title>
</head>

<frameset rows="199,*">
<frame name="koptekst" src="menuswf.html">
<frame name="hoofd" src="start.html">

</frameset>

</html>

Terror-web
%Europe/Berlin %099 %2007, 03:22
Heb je wel de juiste target aan de link meegegeven, anders een online voorbeeld?

Jan
%Europe/Berlin %582 %2007, 14:59
Al geprobeerd met een andere browser?
Misschien eens testen met:
<frame id="koptekst" name="koptekst" src="menuswf.html">
<frame id="hoofd" name="hoofd" src="start.html">

Volgens HTML 4.0 is de naam hoofdletterongevoelig. Dat wil zeggen dat het niet uitmaakt of de naam in hoofdletters of in kleine letters wordt geschreven. In de praktijk maken alle belangrijke browsers als het gaat om de naam van een frame wel onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters. Je moet er dus voor zorgen dat je zowel in het TARGET attribuut van de elementen A, AREA, BASE en LINK als in het NAME attribuut exact dezelfde naam gebruikt.
De attributen NAME en ID mogen alleen gelijktijdig voor hetzelfde FRAME element worden gebruikt, indien ze dezelfde waarde hebben.
http://www.handleidinghtml.nl/html/elementen/frame.html

Groeten,
Jan

dutchnob
%Europe/Berlin %491 %2007, 12:47
Mijn probleem is dat het alleen met flash niet goed gaat. Maak ik in frontpage buttons en verwijs naar een frame gaat het goed echter in flash niet. In mijn oudere site(niet meer online) werkte het eerst ook goed maar nu ook niet meer. Lijkt me flashprobleem in combinatie met explorer.
Ik heb de bestanden meegezonden.

Jan
%Europe/Berlin %716 %2007, 18:11
De grootste fout zat in die wv.html
Daarin verwijs je naar een swf file die "wedstrijdverslagen.swf" heet maar die bestaat niet meer of die heb je veranderd naar wv.swf
Je verwijst ook naar een jpeg "heren2.jpg" maar die heet "Heren2.jpg", met hoofdletter dus. Ook dit kan problemen opleveren.
Idem voor teamsamenstelling: je verwijst naar "teamsamenstelling.swf" maar deze heet ondertussen blijkbaar "ts.swf"
Groeten,
Jan