PDA

Volledige versie bekijken : Foto Galerij (dmv XML)

emin
%Europe/Berlin %834 %2007, 21:01
Een vriend van me is laatst begonnen met wat fotografie en photoshop. Hij vroeg me enkele dagen geleden om voor hem een simpele site te maken waar ie makkelijk zijn foto's op kon zetten. Hij wilde een zwarte achtergrond de rest mocht ik zelf bedenken. Na 2-3 dagen aan gewerkt te hebben heb ik het af.

De site laad thumbnails en grote plaatjes in via xml, dus het is makkelijk aan te passen.
Als je de grote plaatjes sleept naar een zijde en dan loslaat scrollt de galerij die kant op.
Hij heeft op het moment maar 3 foto's geupload maar ik heb het een aantal keren gekopieerd in de xml zodat jullie het scrollen een beetje kunnen uittesten.

LINK: http://www.zunamo.com/projects/erwin

Ik hoop dat jullie het wat vinden en kritiek is natuurlijk ook welkom :)

Emin

moisarina
%Europe/Berlin %390 %2007, 10:21
Hij laad erg snel en is soepel. Ik vind hem geweldig en simpel voor gebruik!

jexter2
%Europe/Berlin %625 %2007, 16:00
Erg mooi en overzichtelijk vind ik het. Zelf zou ik ook wel zoiets willen maken :)

Wat je nog kan doen is de photos op catogorie zetten.
Dus dat je naar de site gaat en dat je dan kan kiezen van natuur, sport, stilleven etc..
En dat je dan pas naar de photos gaat.

Misschien dat je nog een optie hebt bij elke catogorie dat je kan kiezen tussen normale- en panorama photos.
Zelf vind ik het namelijk erg vet als je een hele lange foto hebt die je van links naar rechts kan bekijken als je scrollt

twist3d
%Europe/Berlin %684 %2007, 17:25
zoals gezegd, erg mooi gedaan !

Down
%Europe/Berlin %530 %2007, 13:43
wow awesome :) Had ook niet anders verwacht van een site met 'Erwin' erin ;)

Bigbuddha
%Europe/Berlin %641 %2007, 16:23
mooie, iet wat te snelle intro animatie en mooie thumbpagina.

Als je dan een thumb kiest gaat het groot open, maar die tekst is niet mooi, en de knoppen boven aan zijn eigenlijk gewoon lelijk ;)

Wel een zeer leuk systeempje voor te scrollen.

emin
%Europe/Berlin %787 %2007, 19:54
bedankt voor de vele goede reacties :D

@jexter2
catogorieen zijn pas nodig als er echt veel foto's zijn en panorama als er panorama foto's zijn. maar wel goede ideen hoor misschien voor in de toekomst.

@bigbuddha
-de intro animatie bestaat uit 3 woorden, ik vind dat het voor 3 woorden niet snel gaat...maarja ieder zn mening.
-Verder ik vind de knoppen boven eigenlijk ook niet supermooi, dus daar ben ik het met je eens(maar ik vond dat het er net door kon). nog ideeen daarvoor ?
En de tekst (ik denk dat je dus niet lettertype bedoelt maar de tekst zelf) moet het kleiner of het blok groter of ander tekst? Ik kan het zeg maar niet NIET erin doen want dan hebben mensne niet door dat je niet kan slepen!

emin
%Europe/Berlin %911 %2007, 21:52
ik had dit bestand op FlashDen gezet voor verkoop...
http://flashden.net/item/xml-drag-gallery-/4880
Nu kwam ik er net achter dat iemand dit heeft gekocht, klein beetje aangepast en gebruikt voor een klant en hier mee een fcukstar award gewonnen. Dat iemand dit gebruikt voor een klant maakt opzich niks uit maar een award mee winnen is wel raar met iets wat je niet zelf gemaakt hebt?

links:
http://www.sophiebaudinet.be/
http://www.fcukstar.com/post2005/index.html (de 5e link op dit moment)

Marvin Klinkenberg
%Europe/Berlin %936 %2007, 22:28
Kan ik dit ook gebruiken MS Frontpage??

Zo ja, Kan ik het kopen??

emin
%Europe/Berlin %988 %2007, 23:42
Ik denk dat je dit beter los kunt gebruiken als aparte gallerij want ik zou niet weten wat je er anders mee wilt doen.

emin
%Europe/Berlin %422 %2007, 10:07
Ok designfirst was toch zo sociaal om de naam van mijn site (na aanvraag) onderaan de site te vermelden, dan heb ik nu een toch soort van fcukstar award :P

Lorrens
%Europe/Berlin %633 %2007, 15:12
Gefeliciteerd met je award, ziet er erg goed uit!
Misschien zou het leuk zijn om hem nog verder te bouwen:
verschillende mappen met plaatjes (dus verschillende xml files kunnen laten inladen) en verschillende pagina's in de albums zelf, zodat je niet 100 foto's op een pagina hebt, maar gewoon 10 pagina's met 10 foto's erop hebt o.i.d. :)
maar tof gedaan, ook erg leuk effectje met dat wegschuiven voor de volgende foto!!

emin
%Europe/Berlin %004 %2007, 00:06
tnx man, dat van die albums hebben al zoveel mensen voorgesteld dat ik het waarschijnlijk ga maken!

Robert123
%Europe/Berlin %864 %2007, 20:45
Netjes man ! ziet er professioneel uit.Ik heb ook een xml slider gebouwt.
Nu ziet hij de urls niet , waar kan ik die map met foto,s het best plaatsen ?
groetjes

jay7
%Europe/Berlin %736 %2007, 17:40
Ziet er goed uit misschien nog wat meer foto's :D
maar voor de rest vind ik m in elk geval goed hoor

vector monkey
%Europe/Berlin %858 %2007, 20:36
Navigeert lekker, doet me denken aan de iPhone.

Je mist nog wel een stukje code bij je onResize denk ik.
Als je je browser groter schaalt zie je de foto's aan de zijkant staan.
Zou wel mooi zijn als je dat er nog even uit haalt.

[Edit] Ho wacht ik zie nu pas dat je een vaste tussenruimte hebt.
In dat geval zou het ook mooi zijn als je geen foto's aan de zijkant ziet. :)

En natuurlijk gefeliciteerd met je "indirecte" award :)

stefano0
%Europe/Berlin %907 %2007, 21:46
Gefeliciteerd met je award
mooi gedaan zoals gezegt die plaatjes bovenaan vindt ik niet zo mooi maar daar kun je aan werken