PDA

Volledige versie bekijken : cool ff chat voor fun

vegeto
%Europe/Berlin %824 %2005, 20:47
ik moest dit posten op de sitecheck maar die kon ik niet vinden dus dan doe ik het hier

ik heb een ff chat gemaakt (niet helemaal zelf gemaakt van een tutorial maar toch is wel leuk )en ik dacht laat ik hem gebruiken dus van daar post ik hem hier je kunt hem bekijken op

http://212.127.233.131/bfchat/flashchat/flashChat.swf

na veel plezien en have fun :}

Mortat
%Europe/Berlin %838 %2005, 21:08
Je hebt eigenlijk een belangrijk onderdeel van een chatbox niet erin zitten: je moet je bericht kunnen verzenden door op enter te drukken. Chatters zijn meestal lui, die houden niet zo van knopjes.

Pointer
%Europe/Berlin %844 %2005, 21:16
Grappig dat je de naam flash focus durft te gebruiken

Nytrax
%Europe/Berlin %904 %2005, 22:42
Hej,

De Flash site check is nu de testcase geworden en er is ook nog de showcase, deze zijn misschien iets meer geschikt voro eigen werk ;)

Nu even over de chat :)
Het zou inderdaad wel handig zijn als je gewoon op enter kan drukken, dat maakt het chatten wat sneller en is handig voor luie mensen (zoals ik ;))
Misschien is het ook wel leuk om wat meer kleurtjes en evt smileys toe te voegen aan je chat? :)

Verder werktie in ieder geval wel zover ik nu kan zien :) Je kan hem nu flink uitbreiden kwa opties natuurlijk. De layout vind ik nu eigenlijk nog een beetje saai, misschien kan je er iets meer kleur in gooien en eerlijk gezegd vind ik het nu ook nog wat rommelig, roomlist, private chat etc etc, misschien kan je aan de opbouw nog wel wat veranderen :)

Mitch
%Europe/Berlin %908 %2005, 22:48
Je hebt ook nog irc://irc.chat4all.org/flashfocus ook een chat komen ook wel flashers op. Het is wel onofficieel maar wel gezellig (soms)

Maar die chat ziet er wel geinig uit.

vegeto
%Europe/Berlin %935 %2005, 23:26
na bedankt voor de tips ik zal kijken of ik morgen tijd heb ok ff te kijken of ik het kan toevoegn (fixen) ik wil best een paar smileys zetten maar moet ff kijken of het lukt

Dauntless
%Europe/Berlin %973 %2005, 00:21
na bedankt voor de tips ik zal kijken of ik morgen tijd heb ok ff te kijken of ik het kan toevoegn (fixen) ik wil best een paar smileys zetten maar moet ff kijken of het lukt
Hey, uhm, ik zie dat hij niet constant data zit te laden... Dat wil zeggen dat je dus geen php gebruikt... Dat wil ook zeggen dat je een server hebt die coldfusion/perl/python scriptjes ondersteund... Is dat een eigen server van je? Want ik en een paar vrienden zijn ook bezig met een 'flash chat app' (gewone flash chats als de jouwe hebben we hier ook liggen, maar we kunnen er niets mee doen omdat we geen server hebben). Zou je hier kunnen posten welke host je hebt? (En indien je een eigen server hebt: of we eventueel wat zouden mogen huren?).

Je kan hier posten of me een PM sturen of me gewoon mailen...

Over de chat zelf :p : 't ziet er goed uit, mooie gradients en zo, alleen je zou je eigen components moeten maken. Dat ziet er zowieso mooier uit :).

Crashjuh
%Europe/Berlin %216 %2005, 06:11
Hey, uhm, ik zie dat hij niet constant data zit te laden... Dat wil zeggen dat je dus geen php gebruikt... Dat wil ook zeggen dat je een server hebt die coldfusion/perl/python scriptjes ondersteund... Is dat een eigen server van je? Want ik en een paar vrienden zijn ook bezig met een 'flash chat app' (gewone flash chats als de jouwe hebben we hier ook liggen, maar we kunnen er niets mee doen omdat we geen server hebben). Zou je hier kunnen posten welke host je hebt? (En indien je een eigen server hebt: of we eventueel wat zouden mogen huren?).

Je kan hier posten of me een PM sturen of me gewoon mailen...

Over de chat zelf :p : 't ziet er goed uit, mooie gradients en zo, alleen je zou je eigen components moeten maken. Dat ziet er zowieso mooier uit :).

Als je nah ff goed zou hebben gekeken zou je gezien hebben dat het gewoon een Apache server met php ondersteuning is en is een eigen server via een cabel verbinding http://212.127.233.131/

Dauntless
%Europe/Berlin %440 %2005, 11:33
Als je nah ff goed zou hebben gekeken zou je gezien hebben dat het gewoon een Apache server met php ondersteuning is en is een eigen server via een cabel verbinding http://212.127.233.131/
Was ik inderdaad ook al achter gekomen. Ook dat hij z'n phpMyAdmin niet beveiligt.... (Niet echt veilig :p). Maar toch bedankt om het nog te melden:).

Wario
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:27
bij mij connect hij constant....

draait dat op een Unity server? of is dat niet nodig bij zo'n chat application...
Want toen ik een sessie bijwoonde van Thijs Triemstra en Peter Elst hadden ze dat altijd over Unityservers enzo voor zo'n chatsessies...

anyaways, nice moest ik verder geraken dan Connecting :)

mech7
%Europe/Berlin %481 %2005, 12:34
bij mij loopt ie ook maar te connecten

Dauntless
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:42
Hij zal z'n server offline hebben gehaald :).

achraf
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:10
jup denk het ook