PDA

Volledige versie bekijken : Dynamisch video (avi, mov etc) inladen

Phlexus
%Europe/Berlin %785 %2005, 19:50
Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om .avi of .mpg of andere formaten dynamisch in te laden in een flash movie. Of moet het allemaal eerst worden omgezet naar flv?

P.

Tenshu
%Europe/Berlin %791 %2005, 20:00
Je kan het gewoon importen naar je libary of stage.

Edit* Sorry dat had ik verkeer gelezen.

Phlexus
%Europe/Berlin %809 %2005, 20:25
Jup, maar dat was niet de vraag.

Misschien stel ik de vraag wel gewoon niet duidelijk:

Is het mogelijk een flash player te maken die alle videoformaten afspeelt? Dus ongeacht of het een avi of mov of wat anders is, de player speelt het gewoon af zonder te mekkeren.

BlijBlauw
%Europe/Berlin %915 %2005, 22:58
volgens mij kan dat niet. het is nm zo dat als je hem importeerd in je Flash Stage, dat hij hem gaat scannen en omzetten naar het formaat dat Flash kent. Dit duurt een tijdje. Lijkt me vreemd als je dat ook krijgt als je avi dynamisch inlaad.

Phlexus
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:52
Okee, ik weet niet of iemand deze site kent http://www.youtube.com/index.php. Daar kun je videos uploaden in elk formaat, en wordt dan afgespeeld in een flashplayer. Hoe zouden ze dat doen? Wordt bij upload een video automatisch omgezet naar een .flv?

Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk zou kunnen werken? Is het uberhaupt mogelijk zo een proces te automatiseren?

Ultim-o
%Europe/Berlin %455 %2005, 11:55
Yes zeker wel, de geuploade filmpjes worden op de server omgezet naar het flv formaat.

Volgens mij kan dit met de 'Flix engine' van Wildform...

Bekkers
%Europe/Berlin %160 %2005, 04:51
Kent iemand hier een open source variant van dat Flix engine?

RaatsLeen
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
Kan je in een flashbanner een .mov inladen? Kan je die dan compressen op de een of andere manier. Want een .mov is natuurlijk veel te zwaar

Ultim-o
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:20
Kent iemand hier een open source variant van dat Flix engine?

Ja, hoe heet dat nou ook alweer? Ik geloof dat het geluid omzetten nog niet echt goed was.. of is dat nu al verbeterd?

van soundforge was dat ofzo toch?

Ultim-o
%Europe/Berlin %556 %2005, 14:20
Kan je in een flashbanner een .mov inladen? Kan je die dan compressen op de een of andere manier. Want een .mov is natuurlijk veel te zwaar

Je zult eerst van de .mov file een .flv file moeten maken, daarna zou je het in een flashbanner kunnen laden

Bekkers
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:31
niemand ervaring met een server-side omzetting dan? want handmatig omzetten naar een swf of flv kan natuurlijk altijd, maar is irritant.

Ultim-o
%Europe/Berlin %313 %2005, 08:31
Jawel, het is me gelukt met de 'Flix engine' (Naja, het bedrijf waar ik werkte) om het serverside om te zetten... Dus het kan zeker wel, en dat was al een jaar geleden ofzo.. dus maybe is het een boel verbeterd nu.

Bekkers
%Europe/Berlin %323 %2005, 08:45
enige nadeeltje is dat je klauwen met geld kwijt bent.

Ultim-o
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:08
Why? Om de flix engine te kopen? Het is niet voor hobby gebruik denk ik.. nog niet dan :)

latino
%Europe/Berlin %392 %2005, 10:25
er staat nergens een prijs???

Bekkers
%Europe/Berlin %449 %2005, 11:47
Inderdaad, maar ik heb geinformeerd. Het kost $2500,- per server/website. Flinke hap dus. Als er een werkbare open source variant bestaat, dan zou dat een stuk makkelijker zijn natuurlijk.