PDA

Volledige versie bekijken : een swf bestand linken naar een html

Bermings
%Europe/Berlin %599 %2007, 15:23
Goeiemiddag,

Ik ben met een website bezig en heb een zelf een button gemaakt in flash.
Deze button wil ik gaan gebruiken op mijn site.
Mijn eigen button staat al in dreamweaver en ik wou graag weten hoe ik deze button (.swf) kan linken naar de html pagina.
Kan iemand mij hiermee helpen of moet ik buttons op een andere manier invoegen in dreamweaver.

gr. Bermings

kmarien2
%Europe/Berlin %736 %2007, 18:41
je moet gewoon met actionscript naar de html pagina linken

met deze code bijvoorbeeld:
on (release) {
getURL("jepagina.html","_parent");
}

jepagina.html is dan je html pagina
_parent is de locatie je kan die veranderen in _self of _blanc of _top.

deze moet je aan je knop geven nadat je hem hebt geconvert naar een button

ik hoop dat je hiermee verder kan

jasper1992
%Europe/Berlin %854 %2007, 21:30
ik had men vraag niet gepost maar toch bedankt bij mij was het mijn antwoord!
bedankt!!

Bermings
%Europe/Berlin %416 %2007, 10:59
eey,

het werkt, alleen als ik bij "jepagina.html" mijn eigen URL invul dan kan het em nog steeds niet vinden... ik ben bezig in dreamweaver en ik heb de htm klaar en opgeslagen maar als ik de locatie invul waar de html instaat zegt ie dat ie em niet kan vinden.... enig idee?

!!update!!

Ik ben zelf natuurlijk ook even verder wezen prutsen en heb me html file waar me button naartoe moet linken in de map gezet van local setting\temp. <---- dit is denk ik het probleem dat de root folder niet goed is, weet iemand hoe ik dit verander?

Jan
%Europe/Berlin %476 %2007, 12:25
Je kan best online uittesten door je website/files te uploaden.
De rootfolder is dan de folder op de server waar je homepage (index.html) ook staat opgeslagen.

Als je button naar een bestand in de rootfolder op de server verwijst dan kan je met de button gewoon naar "jepagina.html" verwijzen maar dat kan ook via een absoluut adres: http://www.jewebsite.com/jepagina.html.
En als de button naar een pagina verwijst die in een andere folder dan de rootfolder staat op de server dan schrijf je "jefolder/jepagina.html".
Ook dit kan je voluit, dus als absoluut adres schrijven: http://www.jewebsite.html/jefolder/jepagina.html

(Het is pas als je de hele website naar een andere server gaat verhuizen dat je gaat vloeken omdat je dan alle absolute adressen moet veranderen met de url van de nieuwe server, vandaar dat voor linken naar je eigen bestanden relatieve adressen worden aangeraden.

Jan

PS: Ik zie je eenmaal .htm schrijven en de andere keer .html. Dit kan ook het probleem veroorzaken dat de gewenste file of internet pagina niet gevonden wordt.

Wytzeaaa
%Europe/Berlin %506 %2007, 13:09
Wat ook nog het vermelden waard is, dat als je een relatief pad gebruikt in je flashbestand, dat relatief is ten opzichte van de html-pagina waarin je het flashbestand embed. (en dus _niet_ relatief ten opzichte van waar je .swf staat)

Bermings
%Europe/Berlin %531 %2007, 13:45
bedankt voor je reactie maar ik heb nu nog niet de optie om het op een server te zetten, dus de link zou naar een C:\ pad moeten worden, ik heb als action in flash dit gezet:

on (release) {
getURL("C:\xxx Huisstijl\site xxx xxx 2007\home.htm", "_blank");
}

maar toch blijf ik de fout melding krijgen terwijl dit toch echt het pad is...
doe ik iets verkeerd of kan je gewoon niks intern linken?

ps: de html/htm extensies had ik al op gelet maar dat was niet het probleem :)
ps2: ik heb mijn pad verandert naar een bestaande website maar ook dit werkt niet en hij blijft de error geven: Kan file: F:\Docu.......\Temp\www.flashfocus.nl niet vinden

Jan
%Europe/Berlin %574 %2007, 14:47
Om schrijffouten e.d. te vermijden open je best je browser, klik bovenaan op "bestand/file", vervolgens "open bestand/file" en zoek en kies dan home.htm. Als die pagina geladen is dan kopieer je de integrale url (in de location bar) en plak je dit ganse adress naar je action script waar je de url moet invullen bij getURL, URL: )

Of probeer ipv:
on (release) {
getURL("C:\xxx Huisstijl\site xxx xxx 2007\home.htm", "_blank");
}
eens:
on (release) {
getURL("http://www.flashfocus.nl/index.php", "_blank");
}
Want als zelfs dat niet eens lukt, zit er ergens iets grondig fout... (zorg er ook voor dat je verbonden bent met het internet op het moment dat je dit test, want anders kan ie niet naar een online website linken natuurlijk)

Wat betreft 'intern' linken:
Maak een folder: "test" op je c: schijf;
Bewaar je "index.htm(l)" bestand (= de pagina met je button) in deze folder;
Bewaar ook het bestand "home.htm" ( de button linkt naar dit bestand/pagina) in deze folder.
Bewaar je button.swf (en eventueel button.html) ook in deze folder;
(let erop dat als je absolute adressen gebruik in de html code in je index.html bestand dat je voor het laden van de flash button verwijst naar:c:\test\button.swf
Als er gewoon (relatief) verwezen wordt naar "button.swf" in je oorspronkelijk HTML code moet je niks aanpassen nu ie in de "test" folder opgeslagen zit.)

Je actionscript voor die button in de index.htm(l) pagina is dan:
relatief:
on (release) {
getURL("home.htm", "_blank");
}
of:
absoluut
on (release) {
getURL("c:\test\home.htm", "_blank");
}
(Maar zoals gezegd kan je best eerst even zelf handmatig dit adres(c:\test\home.htm) proberen in je browser door het in te vullen in de locationbar. En als de pagina geladen is dan de url te copy/pasten naar je actionscript)

De echte test dan:
Open een browser, klik op bestand, vervolgens op open bestand, ga naar folder "test", en dubbelklik op index.html, en kijk of de button in deze pagina nu werkt. Zou moeten!

Jan
PS:
-Probeer het eens met folders en bestandsnamen waar geen spaties in staan.
-Maak je actionscript in normal mode voorlopig (ipv expert) en vul de 'input velden' in ipv handmatig de code te schrijven.
Als je in expert mode gewoon "c:\" gaat schrijven weet ik niet of het gaat lukken. Ik zie namelijk in de loactionbar in firefox dat "c:\test\home.htm" in flash actionscript uiteindelijk geconverteerd wordt naar "file:///c:/test/home.htm". Ik blijf erbij: test online! Er zijn maar zo'n miljoen gratis aanbieders van gratis hosting... (Installeer Filezilla en registreer je voor gratis hosting bijvoorbeeld bij: www.247ihost.com, maar dichter bij huis kan natuurlijk ook)
-Is het een slash vs backslash probleem?

Bermings
%Europe/Berlin %620 %2007, 15:53
was ik weer, wou even melden dat het gelukt is
heel erg bedankt voor de hulp!

Jan
%Europe/Berlin %673 %2007, 17:10
Hé, fijn dat je nog even komt melden. Enig idee waaraan het nu concreet aan lag?
Jan