Volledige versie bekijken : AS cursus?
the x-factory
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:51
Hallo, ik ben d'r weer. met mijn zoveelste vraag, ach dat valt eigenlijk ook best mee.
Maargoed, omdat ik jullie ook niet de hele tijd wil lastigvallen etc. zou ik wel 'ns willen weten hoe ik goede action-script instructies kan krijgen.
Hoe zijn jullie bijvoorbeeld 'zo ver' gekomen?
Dauntless
%Europe/Berlin %673 %2005, 17:09
Ik heb hier thuis wel tamelijk veel flash boeken liggen maar er zijn er eigenlijk 2 die er ver boven uit schieten:
Essential Actionscript 2.0 van Collin Moock (O'REILLY press)
Flash MX (2004) Game Design Demystified van Jobe Makar (Peachpitt press /macromedia press)
Buiten dat gewoon de helpfiles. Daar staat echt SUPER veel informatie in. En probeer zoveel mogelijk te helpen op het forum. Zelfs als je het niet weet: zoek het voor jezelf uit en probeer de andere te helpen :). Dan weet jij meer en is de andere geholpen.
Roenes
%Europe/Berlin %869 %2005, 21:51
In de loop van de tijd ben ik ervan overtuigd dat je flash het best kan leren door zelf te prutsen en goed gebruik te maken van de help. Deze help is zo uitgebreid en vrij duidelijk, dat je er veel uit kan leren. Verzin voor jezelf iets kleins om te maken en ga aan het proberen. Kom je ergens niet uit, open de help en ga op zoek naar bruikbare methodes. Dit kan wel wat tijd in beslag nemen, maar je ziet van alle kanten wat en je krijgt veel info.
Een boek is natuurlijk ook goed, maar ik vind een boek vaak vrij beperkt. Maar als opstap middel is dat zeker ook goed te doen :)
BlijBlauw
%Europe/Berlin %910 %2005, 22:51
Ik had z'on boek met basis van ActionScript (weet niet hoe hij precies heet, maar dat z'on rood boek). Ik heb de eeste paar hoofdstukken gelezen, maar dat was zo simpel, dat wist ik al. Heb het boek weggelegd en ben gewoon tutorials gaan doen en veel zelf proberen. Beetje de help van Flash gebruiken, en je komt een heel eind
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.