Volledige versie bekijken : Start van Flash filmpje
Duarf
%Europe/Berlin %427 %2007, 11:16
Hoi allemaal, ik ben begonnen met het maken van een filmpje in flash :)
http://home.scarlet.be/~jaak33/blub/film.swf
Ik heb nog geen script geschreven voor de preloader, dat gaat ergens deze week gebeuren, en het filmpje stopt in de strip,... (nog nie volledig dus)
iemand al voorlopige comentaren?
Flashgirl
%Europe/Berlin %458 %2007, 12:00
Het is een leuk begin, maar het is zoals je zelf ook al aangeeft nog niet af ;) . Dat geeft niet, want natuurlijk valt er wel iets over je werk tot nu toe te zeggen.
Het is bij het maken van een animatie handig als je van te voren weet wat je precies wilt vertellen, en hoe je dat wilt gaan doen. Je begint daarom meestal met het uitschrijven van je verhaal. Dit kun je eerst doen in tekst, of direct als storyboard (http://en.wikipedia.org/wiki/Storyboard). Een storyboard is een verzameling afbeeldingen die visueel het verhaal vertellen. Bij het maken van een storyboard kun je experimenteren met camerastandpunten, de volgorde waarin je verhaal verteld wordt en je kunt zien of bepaalde scenes eventueel overbodig zijn.
Als je storyboard af is kun je alle afbeeldingen scannen en in Flash importeren. Je maakt vervolgens een "moving storyboard" met dit beeldmateriaal:
Iedere afbeelding uit je storyboard plaats je op de stage voor de lengte waarin je denkt dat dit deel uit je verhaal moet duren. Hierdoor kun je testen of er wel voldoende (of juist teveel) "flow" in je verhaal zit. Je kunt in dit stadium ook je soundtrack al toevoegen.
Op deze manier kun je voordat je begint met het daadwerkelijke animatiewerk al een duidelijk beeld krijgen van het eindresultaat van je animatiefilmpje. Je timing zal nu kloppen en er zullen geen onnodige pauzes in je filmpje zitten.
Op dit moment zitten er enkele behoorlijk lange pauzes in je filmpje. Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee wilt, volgens mij kun je het beter iets korter houden :) . Bij de eerste pauze (nadat Mario het stripalbum in is gedoken) had ik al het idee dat je filmpje afgelopen was.
Ik wil je niet van je hele idee afhelpen... Maar zou het niet origineler zijn om zelf een karakter te ontwerpen, en daarmee een verhaal te bedenken? Mario animaties zijn intussen al zo vaak langsgekomen... Zeker omdat je nog geen echt "plot" hebt, zou ik adviseren iets eigens te bedenken, aangezien je nog maar net bent begonnen. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald ;) !
Duarf
%Europe/Berlin %634 %2007, 16:13
Ok, goed idee, alleen die pauze's, ligt het nu aan mij, of zie ik ze gewoonweg niet??
Dat ik ze niet gewoon ook maak in mijn 2de filmpje...
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.