PDA

Volledige versie bekijken : Woordenboek

starvinmarvin
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:13
Hoi,

Ik wil een soort "woordenboek" maken met flash. Maar ik loop vast op een stuk. Ik heb ( zie bijgevoegde attachment ) een movie daarin worden 15 balken gezet en deze moeten de "entries" voor stellen. In een "entry" wil ik een woord plaatsen en als je daar op klikt moet er in een ander venster de beschrijving komen van dat woord. Maar nu snap je zelf ook wel dat een woordenboek meer dan 15 woorden heeft. Wat ik dus moet hebben is een functie of iets waarmee ik naar de "volgende pagina" kan wat dus weer 15 andere "entries" kan tonen. Ik vraag niet of iemand dit ff kan doen, maar ik vraag dus of iemand een manier weet hoe ik dat zou kunnen oplossen met flash. Ik weet dat je met PHP array's op kunt splitsen maar vraag me niet hoe, is dit ook een mogelijkheid die flash ondersteunt ?

Alvast bedankt,

Gr

theFlashWizard
%Europe/Berlin %648 %2005, 16:33
als ik jou was had ik flash help de action script reference erbij gehaalt en gekeken wat je kon doen met array..
want wat vind ik:
mijnArray.slice(begin, einde);

starvinmarvin
%Europe/Berlin %751 %2005, 19:01
Ik zit met het volgende probleem. Als ik mn filmpje start is er niks aan de hand geen fouten en alles lijkt te werken, als ik mn next knop gebruik, dan zie ik de entry nummers op de knoppen aangepast worden. Als ik op een knop klik dan is het de bedoeling dat de waardes die in een array staan naar een tekstveld gestuurd worden maar, als ik op een knop klik dan krijg ik ,via het gebruik van een trace die in de onRelease functie staat, undefined in mn "output" scherm terwijl er wel iets in de array staat.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem ?
Voor de duidelijkheid zal ik een attachment van het flashfilmpje toevoegen.

Gr