PDA

Volledige versie bekijken : Flash - PHP / XML Literatuur

rida
%Europe/Berlin %767 %2005, 19:25
Hey guys,

Heb nog geen juist forum kunnen vinden hierzo waar ik het kon plaatsen, sorry als het niet hier past.

Kan iemand mij een boek adviseren waar duidelijke info en tuts in staan over het gebruik van flash en php en xml?

thnx!

rida

Jordy
%Europe/Berlin %769 %2005, 19:28
Misschien eerst de basis ervan leren. Ik ken zelf geen goed XML boek (nooit naar gezocht ook). Ik kan de basis wel van XML en Php en dan met flash. Gewoon dingen proberen, en zoeken op FF (helaas zijn alle topics weg). En op google kan je ook veel vinden. En vragen kun je altijd hier stellen.

Ik denk dat zelf proberen beter is dan een boek kopen.
Met scripttalen ligt dit anders, is uitgebreider natuurlijk.

Ik kan je wel wat voorbeeld scripts geven van PHP & XML & Flash :)

latino
%Europe/Berlin %892 %2005, 22:25
de boeken van friends of ed zijn echt goed

mech7
%Europe/Berlin %942 %2005, 23:37
Ziet er op zich wel grappig uit... alleen is het niet te basic? Dat sample chapter ziet er beetje te makkelijk uit als je al beetje ervaring hebt.

http://www.friendsofed.com/books/1590594665/index.html

latino
%Europe/Berlin %885 %2005, 22:15
ik heb ze allemaal van flash en php van hun...geloof me ze zijn echt goed..die je aangaf heb ik al besteld dus dar kan ik nog geen antwoord op geven

De Kale
%Europe/Berlin %405 %2005, 10:43
ik vind persoonlijk de boeken van friends of ed niet zo goed.
leuk om door te bladeren, maar niet diepgaand genoeg, vooral het boek over xml enflash vindt ik echt sucken...
php + xml van wroxx is een stuk beter, gaat diep in op de mogelijkheden en kan goed dienen als naslagwerk.
xml van oreilly is een goed leerboek/naslagwerk over xml

boek over puur flash + xml + php... als je alle drie kent heb je die niet meer nodig

mech7
%Europe/Berlin %409 %2005, 10:50
Mjah ik heb van WROX beginning in PHP maar vindt die boeken echt zo saai om in te leren, heb ook wat andere boeken van ze C#, Visual Basic.. Maar persoonlijk vind ik van Sitepoint the PHP Anthology, en Building a database driven website veel beter...

Als naslagwerk zijn ze vaak wel ok maar om uit te leren vind ik die Wrox boeken beetje te saai. Ik heb vaak liever een boek die oplossingen uitlegt, waar je echt iets aan hebt.

leuk om door te bladeren, maar niet diepgaand genoeg, vooral het boek over xml enflash vindt ik echt sucken...
php + xml van wroxx is een stuk beter, gaat diep in op de mogelijkheden en kan goed dienen als naslagwerk.

boek over puur flash + xml + php... als je alle drie kent heb je die niet meer nodig

latino
%Europe/Berlin %807 %2005, 20:22

maar voor de basis is het wel goed en van daaruit kun je weer verder soms..ok voor super gevorderden als jij is het te makkelijk

rida
%Europe/Berlin %515 %2005, 13:22
Uiteindelijk is mijn keuze gevallen bij O'reilly en Academic service. De opbouw, uitleg en voorbeelden zijn goed om te leren, en tevens makkelijk als naslag. De verbanden worden duidelijk uitgelegd. Ik moet erbij vermelden dat ik een voorsprong heb met OO programmeren, en is o reilly mss voor echte beginners iets te moeilijk. Maar ik heb iig iets te doen in de zomer:)

thnx voor het advies.

ps: Er zijn boeken die alle 3 de talen (flash + php en xml) in verband brengen in 1. Lijkt mij voor diegene die echt alleen flash dynamischer wilt maken wel makkelijk. Alleen deze werden niet geleverd voor mijn zomertijd :)

mech7
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:36
En welke boeken zijn dat dan ? :)

Uiteindelijk is mijn keuze gevallen bij O'reilly en Academic service. De opbouw, uitleg en voorbeelden zijn goed om te leren, en tevens makkelijk als naslag. De verbanden worden duidelijk uitgelegd. Ik moet erbij vermelden dat ik een voorsprong heb met OO programmeren, en is o reilly mss voor echte beginners iets te moeilijk. Maar ik heb iig iets te doen in de zomer:)

thnx voor het advies.

ps: Er zijn boeken die alle 3 de talen (flash + php en xml) in verband brengen in 1. Lijkt mij voor diegene die echt alleen flash dynamischer wilt maken wel makkelijk. Alleen deze werden niet geleverd voor mijn zomertijd :)

rida
%Europe/Berlin %528 %2005, 13:40
Isbn: 0201729202

mech7
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:20
Ik bedoelde deze:

ps: Er zijn boeken die alle 3 de talen (flash + php en xml) in verband brengen in 1. Lijkt mij voor diegene die echt alleen flash dynamischer wilt maken wel makkelijk. Alleen deze werden niet geleverd voor mijn zomertijd

Isbn: 0201729202

rida
%Europe/Berlin %615 %2005, 15:46
Ja, het volgende boek gaat goed op xml in en legt een paarvoorbeeld uit door flash, xml en php te gebruiken :Xml in Flash
by Craig Swann, Gregg Caines

mech7
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:51
Wat voor 'real life' examples geven ze in het boek, ik kon niks vinden daarover in de inhoudsopgave?

Ja, het volgende boek gaat goed op xml in en legt een paarvoorbeeld uit door flash, xml en php te gebruiken :Xml in Flash
by Craig Swann, Gregg Caines

De Kale
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:27
laat ik dan nog even zeggen dat het boek xml en flash van friends of ed:
- retesaai is
- het belangrijkste staat op twee pagina's (wat kan je en hoe doe je het...), de rest is overbodig
- gebouwd is rond een hele vervelende tarotkaart applicatie die het _hele_) boek door wordt gebruikt. daar val je echt bij in slaap....

verder staan er natuurlijk wel wat nuttige dingen in, maar het is te uitgebreid geschreven rond 1 toepassing, dan kun je idd beter wat meer kleinere toepassingen uitleggen, zodat je de technieken wat makkelijker onder de knie krijgt.l

maikel
%Europe/Berlin %667 %2006, 16:01
Hey!

Dit topic is al redelijk oud, maar kan geen andere vinden en denk dat mijn vraag hier best past.
Ik ben namelijk ook opzoek naar een boek (meerdere boeken) om dit onder de knie te krijgen. Nu vraag ik me alleen af wat interessante boeken zijn hiervoor.
Aangezien veel eerder genoemde boeken flash 5 boeken zijn hier de vraag.

PHP+XML boek dat jullie aanraden?
deze had ik al gevonden maar weet het niet.

XML+FLASH boek dat jullie aanraden?
deze had ik al gevonden maar weet het niet.

Foundation XML for Flash (Foundation) - Sas Jacobs.
[reacties melden:
- te veel info over ms office dus redelijk onbruikbaar, ook screenshots niks waard. and so on
+ "It is a perfect book for who wants have complete reference regarding about the Flash and XML theme." ]

Flash and XML: A Developer's Guide (Paperback) - Dov Jacobson, Jesse Jacobson
[reacties melden:
+ // ?
- flash 5 boek, info niet meer op internet niet meer ondersteund door schrijver en uitgever. (onbruikbaar dus?)

Eerder genoemd-
XML in Flash (Paperback) - Craigg swan, Gregg caines
[reacties melden:
- flash 5 boek, site sluit niet aan, opgeven op helft,
+ goed voor beginner.

Ik kan hier dus niet veel mee en ben dus opzoek naar jullie ervaringen met deze of andere boeken. Of als jullie denken dat internet beter gaat werken. Let me know.

Ik ben dus opzoek naar up to date (flash mx2004 / flash 8) boek over xml integratie.
En een goed boek / naslagwerk over xml en php.

In actionscript en php geen beginner meer, maar wat betreft xml wel.
Kan ook niet vinden wat de tijdspan om xml te leren (begrijpen) is.

Bedankt voor alle reacties alvast!

Cheers!

maikel
%Europe/Berlin %563 %2006, 13:30
Neubody?

Nou ben zover dat ik de basics onder de knie heb.
Nu zoek ik dus een boek waarin xml vooral duidelijk staat (liefst een beetje icm flash).
Php gaat wel lukken.

Iemand een id of een aanrader.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Cheers !

josko
%Europe/Berlin %606 %2006, 14:33
Ik denk dat je veel simpeler via tutorials er komt, eer lijk gezegd.

www.w3schools.com
- XML
- PHP
- Sql
en meer

vervolgens voor flash het verzameltopic van TFW, en je komt erg ver.
- As verzamel -> klik op de vos in me signature

maikel
%Europe/Berlin %958 %2006, 23:00
Ok heb op die sites al eerder rondgekeken.
Ik denk dat ik me verkeerd omschreven heb, ikzelf heb goeie ervaring met boeken als naslagwerk, vandaar dat ik een boek zoek over xml ga ervan uit dat het hier wat geordender en dat er meer specifieke info in staat dan eerder genoemde sites.

Danku danku alvast.

ps: als ik zo terug lees komt het erop neer dat het boek xml van oreilly hier ok voor is.
Maar aangezien dit al redelijk oude post was is er misschien iets nieuws al? Of herzien ze die boeken om de zoveel tijd?

Cheers!