PDA

Volledige versie bekijken : werken met een dll in flash

gekkegeep
%Europe/Berlin %487 %2007, 12:41
Hoi,

Ik ben bezig met een klein project in flash dat moet samenwerken met een interface kaart (dit is een print die via usb word aangesloten en waarop een aantal ingangen en uitgangen heeft voor meer info http://www.velleman.be/es/nl/product/view/product.asp?id=351980 ) de fabrikant van de kaart heeft er drivers e.d. bij gelevert en een dll. nu ben ik niet bekend met dit soort dingen en loop hier behoorlijk op vast. ik weet dus niet hoe ik de dll in flash kan aanroepen. ik ben al op zoek geweest naar wat info hier over maar ik kan hier niets over vinden. weet iemand misschien hoe ik dit doe, of waar ik iets kan vinden met een duidelijke uitleg. ik hep de helpfile in flash al geprobeert maar word er niet veel wijzer van.

TheDutch
%Europe/Berlin %490 %2007, 12:46
Dat kan alleen standalone via een third-party tool zoals MDM Zinc (http://www.multidmedia.com) :).

gekkegeep
%Europe/Berlin %821 %2007, 20:42
he bedankt. dit werkt super.
Ik zit nu nog met een ding:
ik heb een test fla gemaakt icm zinc. ik heb in de testfile een function geschreven en deze getest met een button. dit werkt prima. als ik de zelfde functie met de kaart wil aanroepen gebeurt er niets
ik heb voor de kaart een variabele gemaakt die met de knop overeenkomt.
en een tekstvak die de waarde weergeeft. dit werkt ook prima. de waarde is een boolean die standaard false is en waneer de knop ingedrukt is true.
de waarde true/false is wel zichtbaar in het textvak maar roept de functie niet aan!

var knop:Boolean = myresult=mdm.Extensions.K8055D.ReadDigitalChannel("1"); // de waarde ophalen
test.text = knop;
if (knop=true) {
maakfoto;
};

en de code van de button
btn.onRelease = maakfoto;

met de button werkt de functie wel maar met de kaart niet.
Wie weet wat ik fout doe????

TheDutch
%Europe/Berlin %836 %2007, 21:03
Je bent de () vergeten wanneer je de functie via de kaart aanroept. Dus maakfoto moet zijn maakfoto() :).

gekkegeep
%Europe/Berlin %853 %2007, 21:28
blunder

weet je dan ook nog een oplossing om telkens te reageren op die knop?
ik heb nu een extra frame in de tijdlijn gezet om zo de gebeurtenis van de knop te meten door het filmpje te laten loopen. dit vergt alleen wel veel van de pc