PDA

Volledige versie bekijken : Marc-X website

Renoiser
%Europe/Berlin %280 %2005, 07:44
hey,

Ik ben jullie adviesen(?) en suggesties nodig...(geld is soms ook wel handig [:o)] )
Momenteel ben ik bezig met een website voor Marc-x,een hardcore dj
De preview is hier al te zien:
http://design.renoiser.nl/marc-x/
Dit is haast alleen nog maar plaatje en een flash file (dus nog geen scripting)
Ik wil hier een cms-systeem in verwerken(back-end onderhouden dus ;))

Wat ik nog moet doen:
-preloader voor flashheader
-alles uit knippen(slicen,heb ut in ps gemaakt) en coderen
-bij passende achtergrond
-cms systeem

Ik zit nog te denken over een paar dingen...zoals achtergrond muziek...frames...

Wat vinden jullie er nu al van?
en wat kan beter of wat is juist mooi?
dus adviesen(?) en suggesties gewenst :D

Thank you in advance :D

PredatorNL
%Europe/Berlin %309 %2005, 08:26
Goede opzet!

Veel mensen zullen zeggen dat de header (geanimeerde x) na een tijdje vervelend word. Echter is deze website voor een hardcore DJ en is de doelgroep dus hoofdzakelijk ook hardcore. Deze mensen zullen het geweldig vinden en er uren naar staren :P.
Alleen is het jammer dat je de header ziet schokken wanneer hij weer opnieuw begint, als het kan is het beter hier een loop van te maken.

Daarnaast is de rode balk onder de header in 2 kleuren.

Ook de buttons kunnen wel wat mooier die zijn nu gewoon plat, misschien kun je ze ook in Flash maken en ze wat meer animeren.

Verder valt het bovenste vlak, dat rood met witte traamplaat, een beetje uit de toon.

Wat achtergrond betreft; ik zou een soort van "beton" grijze achtergrond nemen, met natuurlijk ook een beton texture. En deze texture van benenden naar boven zwart laten uitfade (een verloop naar zwart). Dus tegen de "adresbalk" van de browser zit de beton achtergrond en halverwege de website gaat deze achtergron over in zwart.

Iig een goed begin!

BlijBlauw
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:04
die X is erg vet (H)

Ik zou de rode letters iets meer de kleur van dat filmpje geven.

Ik ben benieuwd hoe je het verder gaat uitwerken

Tenshu
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:47
Goed Begin

Die flash animatie van die X is super, jammer dat de loop schokkerig is. Wat mij leuk lijkt is dat er in het begin van die animatie dat het licht iets veller wordt (achter de X).

De lettertype die je gebruikt voor de links vind ik super bij zo'n website. Als je die lettertype gaat gebruiken voor de content. Let op dat die tekst wel leesbaar is :P

En meschien kan je die grijze vlak (onder de X animatie) iets donkerder maken. En dan de tekst wit maken. Probeer ook die vegen, die je in de andere vakken heb neergezet om die terug te laten komen in de content box.

Ik ben benieuwd hoe die wordt. Laat het me ff weten, want hij is erg vet :D

Renoiser
%Europe/Berlin %905 %2005, 22:43
Bedankt voor jullie feedback...:D
@UltraFX
voor de content van de site gaat ik gewoon verdana 10pt gebruiken...
bedoel je dat ik het begin van de animatie overbelicht moet maken? lijkt me wel een leuk idee jah...morgen is ff proberen :P
De vlakken krijgen nog allemaal andere kleuren...en worden allemaal ook nog smerige gemaakt enzv. enzv.

@Blijblauw
of ik doe de kleuren andersom...dat ik het filmpje wat donkerder maak...dat is meer zijn stijl..

@ Predator NL
Het zijn inderdaad twee verschillede kleuren op die balken...bewust voor gekozen..leek me wel stylisch :P
Idd nu je het zegt valt dat wit bovenaan een beetje uit de toon...morgen is ff met gebroken wit proberen...
Overgang van de animatie valt voor de meeste mensen niet op denk ik...
je kan het jammer genoeg niet loopen :S

Tenshu
%Europe/Berlin %548 %2005, 14:10
bedoel je dat ik het begin van de animatie overbelicht moet maken? lijkt me wel een leuk idee

Ja dat bedoel ik.

voor de content van de site gaat ik gewoon verdana 10pt gebruiken

Probeer is ook andere fonts uit.

Renoiser
%Europe/Berlin %959 %2005, 00:01
*Update*
http://design.renoiser.nl/marc-x/site/
Site is nu zo goed als af...nog een paar aanpassingen..
splashscreen en fotoalbum dr bij..

wat denken jullie dr van?

moet btw ook nog voor dat linkse vak verzinnen...ideetjes?

cevain
%Europe/Berlin %490 %2005, 12:46
Ik vind die X er eigelijk niet echt bij passen. Kan je de gloed enzo niet rood maken zoals de rest van de site want nu is ie geel/oranje. Nuja, het zal wel persoonlijk zijn :p.

Youngblood
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:19
is mss niet op de juiste plaats dat ik dit post maar ik vind die X echt zalig mooi alleen vraag ik me af hoe je in godsnaam dat maakt :$ als er soms iemand veel tijd of zin heeft mag die da altijd uitleggen ^^ maar wel heel makelijk want ik ben namenlijk niet zo een pro :p

Stuf
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:27
is mss niet op de juiste plaats dat ik dit post maar ik vind die X echt zalig mooi alleen vraag ik me af hoe je in godsnaam dat maakt :$ als er soms iemand veel tijd of zin heeft mag die da altijd uitleggen ^^ maar wel heel makelijk want ik ben namenlijk niet zo een pro :p

Particle Illusion (http://www.wondertouch.com/default.asp)

ingieminie
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
Je kan eens proberen om de tekst in het wit te zetten? Ik vind het nu moeilijk te lezen met die zwarte scratch-lijnen op de achtergrond.
Ook stoort mij de grijze lijn aan de linkerkant een beetje omdat hij zo plots ophoudt.
En zoals gezegd, die X is vet!

Groetjes!

Renoiser
%Europe/Berlin %295 %2005, 08:05
http://design.renoiser.nl/marc-x/

site is nu zo goed als af...
shoutbox moet nog mooier en de links nog aan gepast...
ik ben zelf niet te vreden over het resultaat...maar goed klant is koning
zoals je ziet is de pagina in ie en firefox geheel anders...maar als hij ut leuk vind :P