PDA

Volledige versie bekijken : tip prog je site met alleen css,js,en html

josko
%Europe/Berlin %954 %2005, 23:55
aangezien veel mensen blijkbaar niet instaat zijn om een eigen menu te proggen;
css
.menu {
visibility:hidden;
}

// wat dit doet, het hid je tabl als je op de site komt.
js

function show(elmnt) {
document.all.style(elmnt).visibility = 'visible';
}
function hide(elmnt) {
document.all.style(elmnt).visibility = 'hidden;
}

/verstop en show functies

menu knoppen<>

<table width="100%">
<tr><td onmouseover="show('menu1')" onmouseout="hide('menu1')"> <td> <tr>
<table width="100%" class="menu" id="menu1" name="menu1">
<tr><td><a href="document">naam knop</a></td></tr>
</table>

dit is dn voor idere knop. je hebt alleen wel alle ruimte voor de verborgen tbellen nodig...

ik denk dat dit behulpzaam kan zijn voor veel mensen, dus plezier ermee [basic programming]

Wizzah
%Europe/Berlin %960 %2005, 00:02
voeg in de CSS " display: block; " toe en het menu zou moeten collapsen.. (toch?)

mech7
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:26
Tip prog je menu alleen met css en html... ik heb ook wel wat geavanceerde voorbeelden in mijn javascript boek staan, die werken met evenlisteners zodat je geen javascript in je html krijgt... ook zou ik zeker geen tabel voor menu gebruiken.

mknol
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:57
Tip 1: Tabellen zijn er niet om opmaak in te doen.
Tip 2: Daarvoor zijn < div >'s
Tip 3: http://www.naarvoren.nl/artikel/hover/
Tip 4: Dit is een full-css menu met klein stukje javascript (.htc include)

josko
%Europe/Berlin %947 %2005, 23:43
euhmz dat maakt niet zo super veel uit waarmee je het doet. als jij div's fijn vind werken dan gebruik jij div's. verder is dit niet om te showen ofzo, maar omdat er gigantisch veel mensen zijn die htm leren en dan totaal er niet uit komen wat menu's betreft, zoals deze. ik gebruik deze zelf ook niet, het is alleen een goed beginnetje voor de newbies onder ons.

kijk op http://www.freewebs.com/jazz-designs voor mijn site.

mech7
%Europe/Berlin %387 %2005, 10:17
En als er veel mensen zijn die niet uit html komen is het beter om het meteen goed te leren, meestal is het beste om gewoon een unordend list voor menu's te gebruiken omdat een menu ook gewoon een list is.

euhmz dat maakt niet zo super veel uit waarmee je het doet. als jij div's fijn vind werken dan gebruik jij div's. verder is dit niet om te showen ofzo, maar omdat er gigantisch veel mensen zijn die htm leren en dan totaal er niet uit komen wat menu's betreft, zoals deze. ik gebruik deze zelf ook niet, het is alleen een goed beginnetje voor de newbies onder ons.

kijk op http://www.freewebs.com/jazz-designs voor mijn site.

josko
%Europe/Berlin %613 %2005, 15:44
uhmz de html is goed als het werkt... en verder, css doet niet veel meer als tag's aanpassen met bepaalde eigenschappen, dus er is niks fout aan!
op deze manier kan je een vrij simpel menu maken, zonder te veel moeite,
en dat geklooi met div's is alleen maar meer verwarrend, en ik kan het weten, ben drie maanden aan het webdeisgnen nu.

where al newbies....cya

mech7
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:49
Haha zo 3 maanden al dan weet je het zeker wel ^_^ please html is goed als het werkt is niet juist.... Dat soort dingen houdt juist de vooruitgang van het web tegen.

Werken met juiste standaarden en semantische website, leveren veel voordelen op. Betere accessebility, snellere rendering van pagina etc...

josko
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:01
ja mischien. maar een ding, de uitspraak dat je in tabbelen gen opmaak mag doen is ook zeker niet juist. dit is gewoon een menu, voor beginners. verder is het gewoon een standaardje, en niet zozeer om te leren. javascript is en blijft het best voor je menu's...
kijk op www.jazz-designs.tk voor me site... gisteren online gegooid.. en ik ben niet de hele tijd bezig geweest met html hoor;) ik ken de basis van php,javascript,css, beetje flash, vrij veel html, en ben nu bezig met image creating vooral...

colake
%Europe/Berlin %549 %2005, 14:11
javascript is en blijft het best voor je menu's...

Dit is wel een beetje een gevaarlijke uitspraak.

Er zijn immers mensen die javascript uitschakkelen en die hebben op dat moment niets aan je site. Als je dan bovendien nog dingen gebruikt die niet 100% standaard zijn dan loop je kans dat je ook mensen uitsluit die net niet een andere browser gebruiken dan een van de vele browsers waarmee je de site hebt getest. Ook de toegankelijkheid voor visuel gehandicapten wordt moeilijker.

Ik ben het nu een beetje sterk aan het zeggen maar ik wil aantonen dat er niet zomaar 1 ding het beste is. Dit is afhankelijk van vele factoren.

josko
%Europe/Berlin %586 %2005, 15:04
ja oke, ik hetzelfde is mogelijk me tphp. maar als ene beetje voor newbies, is javascript een van de beste, vooral vanwege het feit dat je het automatisch kan draaien. [ook thuis] het minder goeie is overal zo, waaronder [en niet de minste] ook flash...