PDA

Volledige versie bekijken : probleem met button's en AS

clemens
%Europe/Berlin %885 %2005, 22:14
Bij een site waar ik mee bezig ben heb ik buttons die met een intro geanimeerd zijn. Het into van de buttons is geanimeerd op de MC's eigen timeline. Nu plaats ik het AS
( on (release) {
goandplay();
} )onder een van die buttons in die MC om naar een bepaalt frame te gaan in mijn main timeline, maar nu krijg ik de error, dat ik on (release) AS alleen kan gebruiken onder een button en niet zo als ik doen in een button die weer in een MC zit. Nou heb ik nog niet zoveel verstand van action script en falsh, maar waar moet ik dit AS dan plaatsen om het wel te laten werken?

peres
%Europe/Berlin %891 %2005, 22:23
als je een button selecteerd, en dan naar je AS scherm gaat en daar je AS neerzet zou hij het moeten doen.

Om de main-timeline aan te spreken via een button in een MC kun je op 2 manieren doen:

absolute paden:
on(release) {
_root.gotoAndPlay();
}relatieve paden:
on(release) {
this._parent.gotoAndPlay();
}

Toxano
%Europe/Berlin %676 %2005, 17:13
Ik zat met exact herzelfde probleem en het werkt inderdaad wat je zegt Peres.
Maaar mijn probleem is niet helemaal opgelost omdat ik een Button met een animatie in de MC heb gemaakt (als je er over scrolled klapt hij uit, muis er van af, klapt hij in) en die doet het nu niet meer.

Enig idee?

clemens
%Europe/Berlin %839 %2005, 21:08
Oke dat werk maar, nu gaat hij naar het frame (bij mij) 13 van de timeline van de MC, ik wil dat hij naar frame 13 gaat van de maintimeline.

peres
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:11
ja dat heb ik toch hierboven uitgelegd :)

met _root wordt de main-timeline aangesproken. En je kan dat ook doen via die relatieve paden.

clemens
%Europe/Berlin %902 %2005, 22:40
sorry snel lezen werkt niet altijd
:#