PDA

Volledige versie bekijken : registration point

digitalecartoons
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:01
Als je een afbeelding naar symbol converteert kan je met dat ding met die 9 vakjes het registration point instellen voor een movieclip. Die staat bij mij meestal in het midden.
Maar stel je hebt van iets een movie clip symbol gemaakt met het registration point in het midden en je wilt het later toch liever hebben met het registration point b.v. linksboven? Als je op de movieclip met rechts klikt en voor properties kiest krijg je weer dat "convert to symbol" menu maar dan zonder dat 9-vakjes-ding. Dat registrationpoint is dan het enige wat je niet meer kan wijzigen. Is er een andere manier om toch dat registration point te veranderen naar een andere locatie?

Mitch
%Europe/Berlin %439 %2005, 11:33
He digitalcartoons,

Je kan in een mc met q (free transform tool) de registration point veranderen door dat "circeltje" naar het gewenste punt te slepen. Daarnaast kan je ook in de mc zelf align (ctrl+k dacht ik) gebruiken.

Dit is trouwens al een eerder besproken (een tijdje terug) dit soort vragen kan je dus opzoeken.

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %541 %2005, 14:00
ga naar je library, dubbel klik op je MC, je ziet nu in de stage een kruisje [ook zonder free transform] dit is het registratie punt :) die kun je niet verschuiven, maar je kunt wel je hele tekening [ctrl+a] selecteren en dan verschuiven, zodat het kruisje op de juiste plek komt

Mitch
%Europe/Berlin %572 %2005, 14:44
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=2954&highlight=middelpunt

Hier ging het over het middelpunt, ik zat trouwens fout met dat free transform buiten het object..

Maar dat align werkt wel, is eigenlijk wat jelmer zegt maar dan automatisch (je moet dan wel zorgen dat die stage knop is geselcteerd).

Stuf
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:49
Als je content in die MC bestaat uit verschillende shapes, buttons, graphics of andere movieclips. Dan is het verstandig om er eerst een "group" van te maken.
Dan alignen, en daarna weer "ungroup".
Doe je dit niet dan eingigd alle content opgehoopt in het centrum van je MC.