Marcelvw
%Europe/Berlin %801 %2005, 20:14
Sinds kort ben ik aan de gang met actionscript.
Ik probeer een instance te maken met interne animatie.
Dit zijn de stappen die ik uitvoer:
1: Op layer 1 maak ik een keyframe aan.
2: Ik zet een cirkel op het veld.
3: de cirkel convert ik naar een movieclip met de naam cirkel en de instance name cirkel.
4: Ik dubbelklik op de instance "cirkel" en voeg een extra layer aan die ik actionscript noem.
5: op het 3de frame van layer 1 die ik ook graphic noem maak ik een frame aan.
6: Op de 2de layer(actionscript) maak ik 3 keyframes aan.
7: in het eerste keyframe zet ik "tijd++';" neer
8: In het 2de keyframe zet ik de volgende code "cirkel._xscale = tijd;"
9: In het 3de keyframe zet ik neer "gotoAndPlay(2);"
Dit is alles wat ik doe en als ik de animatie wil bekijken dan gebeurt er vervolgens helemaal niets met de cirkel.
Noot: Als ik dit doe terwijl ik in de scene werk (als ik dus niet heb dubbelgeklikt op de instance cirkel) dan werkt het wel maar het is dan dus geen interne animatie.
Wie kan mij uitleggen hoe ik het eenvoudigst een interne animatie maak voor een instance?
Bij voorbaat dank.
Ik probeer een instance te maken met interne animatie.
Dit zijn de stappen die ik uitvoer:
1: Op layer 1 maak ik een keyframe aan.
2: Ik zet een cirkel op het veld.
3: de cirkel convert ik naar een movieclip met de naam cirkel en de instance name cirkel.
4: Ik dubbelklik op de instance "cirkel" en voeg een extra layer aan die ik actionscript noem.
5: op het 3de frame van layer 1 die ik ook graphic noem maak ik een frame aan.
6: Op de 2de layer(actionscript) maak ik 3 keyframes aan.
7: in het eerste keyframe zet ik "tijd++';" neer
8: In het 2de keyframe zet ik de volgende code "cirkel._xscale = tijd;"
9: In het 3de keyframe zet ik neer "gotoAndPlay(2);"
Dit is alles wat ik doe en als ik de animatie wil bekijken dan gebeurt er vervolgens helemaal niets met de cirkel.
Noot: Als ik dit doe terwijl ik in de scene werk (als ik dus niet heb dubbelgeklikt op de instance cirkel) dan werkt het wel maar het is dan dus geen interne animatie.
Wie kan mij uitleggen hoe ik het eenvoudigst een interne animatie maak voor een instance?
Bij voorbaat dank.