Volledige versie bekijken : draaipunt bij transform mode
roelywoely
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:49
Als ik een symbool maak, en daar een specifiek draaipunt maak, (weet je wel dat bolletje in het midden van shape in free transform mode) en als ik dan een instance naar de stage sleep, is hij weg...?
Hoe kan ik dit voorkomen?
peres
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:57
met de Free Transform Tool bij je tools :)
roelywoely
%Europe/Berlin %760 %2005, 19:14
jah dat snap ik, ik gebruik die tool ook maar als ik een draaipunt in een movieclip instel, en dan sleep ik hem naar de stage (dus niet de mc) staat het draaipunt weer op de standaard positie, en ik wil graag dat hij op de positie staat waarop ik hem heb gezet in de mc
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:32
moet je de movieclip editen, daar zie je een 'plusje' in het midden ergens, dit is het draaitpunt van de movieclip, sleep je hem nu naar de stage, zit het draaipunt als het goed is daar :)
roelywoely
%Europe/Berlin %791 %2005, 19:59
nee?
hij draait gewoon om zichzelf heen, nog steeds
een plusje is toch gewoon het midden van een mc/stage?
wie kan een voorbeeld fla maken? :$ alvast bedankt
roelywoely
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:51
iemand??
of een plugin waarmee het makkelijker kan? link? iets?
Mitch
%Europe/Berlin %665 %2005, 16:58
Geen idee eigenlijk. Kan je niet gewoon die ene waarbij het goed zit kopieeren en dan plakken dan zal dat draaipunt toch op dezelfde plaats zitten.
roelywoely
%Europe/Berlin %796 %2005, 20:07
dan word mijn movie te groot (gebruik dit voor intro)
Flashgirl
%Europe/Berlin %799 %2005, 20:10
Kun je anders je fla posten en een plaatje maken om te laten zien waar je het draaipunt wilt hebben?
roelywoely
%Europe/Berlin %751 %2005, 19:02
ik zal het een beetje uitleggen, ik probeer een soort lasershow te maken voor een site met discospullenverhuur. bij de intro wil ik graag een laserprojector laten zien, niets meer dan een movieclipje met 5 frames waar de laser op elke frame een beetje ronddraait (om het draaipunt langs de straal)
waarom kopieer ik niet alles? ik heb een graphic die straal is, daar moet het draaipunt langs de straal staan (straal ligt horizontaal, draaipunt erlangs)... het moet er zo ongeveer uitzien (dit is een stilstaand plaatje, maar elke frame bevat 1 straal) zo moet het er uitzien
http://img345.imageshack.us/img345/41/test3az.jpg
hier zijn de zwarte lijnen de stralen, en het puntje is het draaipunt. de stralen draaien allemaal om het puntje
hier is de .fla
peres
%Europe/Berlin %771 %2005, 19:30
hier is de .fla
unexpected file format...
[edit:]
ik zie het; al ik heb geen flash 8 :( P)
roelywoely
%Europe/Berlin %774 %2005, 19:35
sorry, heb oude versie flash er al afgegooid...
Gerrit55
%Europe/Berlin %957 %2005, 23:59
Bij het aanmaken van een symbool (F8 Convert to Symbol) kun je opgeven wat je registratiepunt is. Zet deze midden onder.
Bij free transform kun je tijdelijk je registratiepunt verplaatsen, maar als je een instance van een mc op je stage zet, dan is je rotatiepunt weer registratiepunt.
Als je een motion tween maakt, zul je zien dat je object draait op je registratiepunt.
Voorbeeld (http://www.ol55.nl/flash/draaipunt.html)
het rode kruisje is je nulpunt
Als je je registratiepunt van een mc wilt veranderen kun je dit in je mc doen met het Align-panel
of handmatig verslepen.
roelywoely
%Europe/Berlin %723 %2005, 18:21
bedankt..!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.