Volledige versie bekijken : Dupliceren onder een mask?
VAW
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
Ik heb een MC'tje staan onder een masker. Als ik dan mijn swf test werkt het perfect; de MC wordt gemaskt. Maar als ik hem dupliceer met duplicateMovieClip(...); dan dupliceert hij mijn MC wel, maar dan gaat hij telkens boven de mask-layer liggen. Wat ik wil en wat logisch zou zijn, is dat de gedupliceerde MC's ook onder de mask vallen. Hoe kan ik dit oplossen en hoe komt dit?
(dit is wel in Flash8; ben wat aan het uittesten he ;), maar ik denk niet dat dat er toe doet)
Roenes
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:43
Je gedupliceerde mc moet je opnieuw masken aangezien je em niet IN je bestaande mc zet maar ernaast :) Je kunt een mc dynamisch masken met setMask() :)
VAW
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
Ah :) Da's best handig om weten. Dankjewel ;)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
of je zet wat je wilt dubliceren in nog een mc die je bijv holder noemt en dubliceert daarbinnen.. zo kun je er altijd voor zorgen dat je met AS geproduceerde dingen niet boven je andere dinge uitkome.. :)
Roenes
%Europe/Berlin %764 %2005, 19:20
met duplicateMovieClip kun je het path niet aangeven waarnaar je wil dupliceren. Als je toch een mc wilt plaatsen in een andere mc of zo, kun je het best attachMovie gebruiken. Daar kun je heel makkelijk aangeven in welk path je een mc wil plaatsen. Hoef je geen gekke trucen uit te halen om het met duplicate te laten werken ;)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %778 %2005, 19:40
of je zet wat je wilt dubliceren in nog een mc
dus je hij staat dan al in de holder ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.