PDA

Volledige versie bekijken : TAB schuift niet door in formulier

digitalecartoons
%Europe/Berlin %981 %2007, 00:33
Ik heb als buttons vier tekstvakjes die als link naar afzonderlijke frames schakelen. Nu heb ik een inputformulier in een aparte laag. Als ik hem nu test en ik vul het eerste veld in, dan wil ik tab typen om naar het volgende invulveld te gaan. In plaats daarvan gaat hij echter naar 1 van die tekstbuttons, daarna met een tab weer naar inputveld 2 etc. Hoe zorg ik ervoor dat ik met tabs enkel door de input text velden ga. Of moet ik die tekst buttons soms naar graphics omzetten?

Folkert
%Europe/Berlin %041 %2007, 01:59
je kan de buttons uit de tabIndex halen door het uit te zetten.

jeButton.tabEnabled = false;

verder hebben TextFields en buttons tabIndexen die je kunt setten

jeTextveld.tabIndex = 1; //of 2,3,..etc

In flash test wel even je 'keyboard shortcuts' uitzetten (bij Controls->disable...)

digitalecartoons
%Europe/Berlin %080 %2007, 02:55
Ik heb nu de button met de code:
Knopje4.onRelease = function() {
Formulier.gotoAndStop(1);
gotoAndStop(4);

};

Frame 4 is mijn input formulier mc die ik met tabindex heb ingesteld zodat enkel het formulier met tabs wordt doorlopen:

trace ("geklikt");
Formulier.naam.tabIndex = 1;
Formulier.email.tabIndex = 2;
Formulier.bericht.tabIndex = 3;
stop();

Als ik op de send button klik van het inputform movieclip dan gaat hij naar frame 2 daarvan, welke een thank you screen laat zien.

Klik ik nu echter weer op de button Knopje 4:
Knopje4.onRelease = function() {
Formulier.gotoAndStop(1);
gotoAndStop(4);

};

dan gaat hij wel netjes naar frame 1 terug van de Formulier mc, maar de tabindexen die ik had ingesteld zijn gedelete op een of andere manier. Ik merk dat aan de trace die ook niet meer getraced wordt na terugkomst op frame 1 van Formulier mc.

Waarom is dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat telkens als ik m.b.v. Knopje 4 de Formulier movieclip terug laat gaan naar frame 1 ervan, de tabindexen ingesteld blijven (en dus ook de trace opnieuw gedaan wordt)? [?]

digitalecartoons
%Europe/Berlin %568 %2007, 14:38
Iemand die weet waarom het de eerste keer wel werkt en de Formulier mc wel de tabindexen ervan met Formulier.naam.tabIndex = 1; etc. instelt. Maar als het Formulier mc naar frame 2 van zichzelf gaat en met een tweede keer klikken op de Knopje4 button weliswaar wel weer terug gaat naar frame 1 van het Formulier mc, maar dit keer de tabindexen niet instelt worden. Ook al staat in frame 1 wel steeds de tabindex nummers?