digitalecartoons
%Europe/Berlin %607 %2007, 15:34
Ben ook wat nieuw met dat Loadvars, maar ben bezig met een test flash die moet testen of een ingevoerd emailadres ook een echt emailadres is. Heb dus een flash invul formulier gemaakt met een verstuurknop waarvoor ik de volgende code gebruik om de variabele "email" van het inputtext vakje mee te sturen:
knopje.onRelease = function() {
sturen = new LoadVars();
ontvangen = new LoadVars();
sturen.sendAndLoad("http://www.testemail.nl/testmail.php", ontvangen, "POST");
if (ontvangen == true) {
trace("gelukt");
} else {
trace("mislukt");
}
};
Vervolgens gebruik ik mijn mailformulier waar een regex in zit die checkt of het klopt en als resultaat aan de variabele "ontvangen" moet doorgeven of het wel of niet klopt:
<?php
/* Kijken of er wel een echt emailadres is ingevuld */
function testmail ($str) {
return (ereg ('^[a-zA-Z0-9][a-zA-Z0-9_.\-]*@([a-zA-Z0-9]+\.)*[a-zA-Z0-9][a-zA-Z0-9\-]+\.([a-zA-Z]{2,6})$', $str));
}
/* Mailformulier verstuurd en naam of adres klopt niet of geen reactie ingevuld? */
if (!testmail($_POST["email"])) {
echo "ontvangen=false";
} else {
echo "ontvangen=true";
}
?>
Maar wat ik ook doe, ik blijf "mislukt" getraced krijgen, ook al voer ik een normaal emailadres in. 't is vast heel simpel , maar wat doe ik fout?
knopje.onRelease = function() {
sturen = new LoadVars();
ontvangen = new LoadVars();
sturen.sendAndLoad("http://www.testemail.nl/testmail.php", ontvangen, "POST");
if (ontvangen == true) {
trace("gelukt");
} else {
trace("mislukt");
}
};
Vervolgens gebruik ik mijn mailformulier waar een regex in zit die checkt of het klopt en als resultaat aan de variabele "ontvangen" moet doorgeven of het wel of niet klopt:
<?php
/* Kijken of er wel een echt emailadres is ingevuld */
function testmail ($str) {
return (ereg ('^[a-zA-Z0-9][a-zA-Z0-9_.\-]*@([a-zA-Z0-9]+\.)*[a-zA-Z0-9][a-zA-Z0-9\-]+\.([a-zA-Z]{2,6})$', $str));
}
/* Mailformulier verstuurd en naam of adres klopt niet of geen reactie ingevuld? */
if (!testmail($_POST["email"])) {
echo "ontvangen=false";
} else {
echo "ontvangen=true";
}
?>
Maar wat ik ook doe, ik blijf "mislukt" getraced krijgen, ook al voer ik een normaal emailadres in. 't is vast heel simpel , maar wat doe ik fout?