PDA

Volledige versie bekijken : [FP8] browsen naar plaatje, en laden in Flash?

pie
%Europe/Berlin %536 %2005, 13:51
Hi!

Ik geb zojuist m'n Flash Pro 8 binnen gekregen, en ben even wat aan het proberen.
Het gaat over het FileReference Object waarmee je kan browsen op je locale HD en een bestand kan uitkiezen.
Nu wil ik een plaatje van m'n HD in de Flash Player laden, maar ik snap niet hoe ik dat voorelkaar krijg.
De FileReference property 'name' heeft alleen de naam van het bestand, en niet het pad er naartoe. Hierdoor kan ik dus niet de file inladen middels het loadMovie command.

Iemand een idee hoe dit moet? Ik wil dus niet een plaatje uploaden naar de server, maar laden in de Flash Player.

Grtz,
PIE

Roenes
%Europe/Berlin %635 %2005, 16:15
Ik heb heel even vluchtig gekeken in de help van Flash 8 en volgens mij kun je in de onSelect methode toch gewoon een loadMovie uitvoeren? Aangezien de onSelect methode een parameter heeft met het zojuist gekozen bestand. Even vluchtig: (kan fouten bevatten, maar gaat om het idee)

import flash.net.FileReference;

var listener:Object = new Object();
listener.onSelect = function(file:FileReference):Void {
trace("onSelect: " + file.name);
mc.loadMovie(file.name);
}

var fileRef:FileReference = new FileReference();
fileRef.addListener(listener);
fileRef.browse();
Ik weet niet of file.name ook het path teruggeeft naar het bestand. Maar daar moet je maar ff mee spelen :)

pie
%Europe/Berlin %853 %2005, 21:29
Ik had precies wat jij nu gemaakt hebt.
Het probleem is dat de 'file.name' uit de 'file:FileReference' alleen de naam van de file terug heeft, en dus niet de locatie! :S
Dus als ik mijn plaatje op 'C:\Map\plaatje.jpg' selecteer, geeft ie aleen 'plaatje.jpg' terug... daar hebben we natuurlijk niet veel aan.

Roenes
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:17
Ik heb even zitten zoeken in de help en kan zo snel niet de oplossing vinden. Het enige wat ik kan vinden, is dat de fileReference eigenlijk bedoelt is om bestanden te up en downloaden naar een remote server. Of het mogelijk is om dit met loadMovie te laten samenwerken, weet ik niet. Maar volgens mij moet er wel een oplossing te verzinnen zijn.

Als ik morguh tijd heb, zal ik eens wat uitgebreider op zoek gaan :)

pie
%Europe/Berlin %330 %2005, 08:55
Wat ik niet snap is dat je ook het volledige pad naar het bestand nodig hebt om de file te uploaden. Helaas zie ik nergens hoe zo'n upload script er dan uit zou moeten zien, en welke vars flash mee stuurt.
Ik zou het raar/jammer vinden als het niet kan met loadMovie.

>Als ik morguh tijd heb, zal ik eens wat uitgebreider op zoek gaan
Tnx, dat ga ik ook doen :)

bobvanluijt
%Europe/Berlin %790 %2005, 18:57
Is hetvolgende niet mogelijk,

Je upload via flash een file.

En je zorgt dat je ergens een variable hebt waar je de naam van dat bestand in kwijt kan. Je zorgt dat in je action script je "load.movie" variabel is...

Flasher
%Europe/Berlin %822 %2005, 19:44
Of het mogelijk is om dit met loadMovie te laten samenwerken, weet ik niet. Maar volgens mij moet er wel een oplossing te verzinnen zijn.

Om security-redenen heb je met de flash player geen toegang tot de locatie van het bestand, en je kan het dus ook niet openen :(

Je zult het dus serverside moeten oplossen:S