PDA

Volledige versie bekijken : Datagrid inhoud verandert van positie wanneer ik scroll

madmiel
%Europe/Berlin %538 %2007, 13:55
Ik heb een datagrid met daarin itemrenderers, deze vul ik a.d.h.v. het data object. Wanneer ik scroll verandert de volgorde van de rijen, iemand enig idee waar dit vandaan komt en hoe ik het kan oplossen?

TheDutch
%Europe/Berlin %966 %2007, 00:11
Zorg dat het data object goed gebind is aan het element of zorg ervoor dat je detecteert wanneer data is veranderd en verander dan het element, zodat de de data ook visueel kan veranderen. Laat anders je item renderer eens zien :).

madmiel
%Europe/Berlin %432 %2007, 11:22
Op wat voor manier kan ik zorgen dat het data object goed gebind is aan het element? Ik heb als itemrenderers custom components gemaakt die tijdens de init() het data object raadplegen en dit op een of andere manier verwerken in het component.

TheDutch
%Europe/Berlin %638 %2007, 16:18
Lees mijn laatste zin eens...

madmiel
%Europe/Berlin %372 %2007, 09:56
Het is gelukt op de volgende manier, ik het de data setter method overridden zodat telkens een nieuwe waarde wordt gebruikt. Het datagrid herbruikt namelijk de componenten en wanneer je niet forceert dat de data opnieuw wordt geladen krijg je dezelfde data als de rij die door het scrollen niet meer zichtbaar is. In mijn geval had ik ook verwijzingen naar plaatjes welke niet altijd gevuld hoeft te zijn, hier heb ik simpel weg een check voor gezet, dat wanneer er geen plaatje beschikbaar is er toch een standaard plaatje wordt weergegeven.

override public function set data(value:Object):void {
super.data = value;

if (value != null) {
straatnaam_lbl.text = Util.constructStraatnaam(value);
woonplaats_lbl.text = Util.constructWoonplaats(value);
}else {
straatnaam_lbl.text = "-";
woonplaats_lbl.text = "-";
}
}