PDA

Volledige versie bekijken : 27| website

PredatorNL
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:45
Hey Allemaal,

Vandaag een website gemaakt voor een nieuw restautant.
Ik wil jullie graag even het resultaat van vandaag laten zien.
Het CSS gebeuren werkt nog niet helemaal goed in IE.. waarom ben ik aan het uitzoeken.
Er gaat nog veel aangepast worden, maar ik wil graag al kritiek op voorhand.

Het "witte" vlak word een IFRAME waarin een ASP.NET CMS gestuurd systeem gaat draaien (ook door mij gemaakt) zodat de eigenaar zelf bijv. zijn menukaart kan onderhouden.

Graag jullie mening.

Toelichting;
Het restautant is heel modern maar toch heel warm ingericht, leuke kleuren, wit en hout wisselen elkaar of. Ik heb geprobeerd dit ook naar de website over te brengen.

URL;
27 | twentyseven (http://www.request-design.nl/hugo/)

damarez
%Europe/Berlin %826 %2005, 20:49
mooie site
leuke effecten
alleen vind ik die foto overgangen een beetje te snel
ckr nice!

ath92
%Europe/Berlin %850 %2005, 21:25
ja die foto overgangen zijn veel te snel, en zullen me waarschijnlijk ook gaan irriteren als ik de tekst ga lezen... maar verder nice site

PredatorNL
%Europe/Berlin %859 %2005, 21:38
ja die foto overgangen zijn veel te snel, en zullen me waarschijnlijk ook gaan irriteren als ik de tekst ga lezen... maar verder nice site
Vandaar ook de knop "stop animatie" onder in de foto overgang ;)

Northy
%Europe/Berlin %869 %2005, 21:51
true maar die valt niet genoeg op.. denk dat je hem beter langzamer kan laten lopen

o ja als je op de knop drukt dan verdwijnt de text in het menu ook.. denk dat dat niet de bedoeling is :)

Verder lekker strak ontwerp n1

PredatorNL
%Europe/Berlin %874 %2005, 21:59
true maar die valt niet genoeg op.. denk dat je hem beter langzamer kan laten lopen

o ja als je op de knop drukt dan verdwijnt de text in het menu ook.. denk dat dat niet de bedoeling is :)

Verder lekker strak ontwerp n1
Das idd niet de bedoeling ;) meteen oplossen :P

Brinky
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:02
nice ontwerp inderdaad :)
en dat van 'stop animatie' valt idd te weinig op ;) En waarom maak je uberhaupt een stopanimatie knop? Als je het goed doet irriteren de animaties op je website de bezoeker niet en moet de bezoeker de animaties nog niet eens uit wíllen zetten!

verder zie ik nog een kleurverschil in de achtergrond (boven&onder je site). En is het misschien een beter idee om die balk bovenin waarin 'Twentyseven' in staat, even dik te maken als de knoppen? Zodat het een beter geheel wordt?

succes

PredatorNL
%Europe/Berlin %893 %2005, 22:26
Ik heb wat kleine dingen aangepast en verbeterd.

Tevens heb ik de animatie langzamer laten lopen. Dit is idd beter/rustiger.

@Brinky: Die stop animatie knop is als "extra" vandaar dat die ook niet te erg moet opvallen. Aangezien het niet de bedoeling is mensen uit te lokken de animatie te stoppen. En mensen die zo goed opletten en vinden dat de animatie vervelend is die kunnen hem uitzetten. Het was meer van mijn kant uit... kan als de klant klaagt over de animatie kan ik gewoon zeggen; "zo zet je hem uit". Hoef ik niet direct alles te veranderen.

PredatorNL
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:28
@Brinky(nog een keer:P): Het "kleurverschil" is een heel licht verloopje.. heel subtiel. Helemaal bovenin, tegen het dak van de browser zie je het ook. Het zit daar bewust, maar wellicht niet duidelijk genoeg zodat mensen het als "kleurverschil" zien i.p.v. verloop.

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Brinky
%Europe/Berlin %907 %2005, 22:46
Druk voortaan op de 'bewerk' knop :p

Maar ik zie het zo:
http://www.funkyjonko.nl/flashfocus/1.jpg

Helemaal bovenin het dak loopt het zo: boven in donker en dan centimeter naar beneden iets lichter, dit kan gewoon.
Maar boven je site (boven de balk waarin '27' staat) loopt ook een verloop naar boven maar dan zie je gewoon een verschil. (zie omcirkelde)
Snap je wat ik bedoel?

damarez
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:55
je kan de animaties ook aan de rollovers koppelen

PredatorNL
%Europe/Berlin %359 %2005, 09:38
Druk voortaan op de 'bewerk' knop :p

Maar ik zie het zo:
http://www.funkyjonko.nl/flashfocus/1.jpg

Helemaal bovenin het dak loopt het zo: boven in donker en dan centimeter naar beneden iets lichter, dit kan gewoon.
Maar boven je site (boven de balk waarin '27' staat) loopt ook een verloop naar boven maar dan zie je gewoon een verschil. (zie omcirkelde)
Snap je wat ik bedoel?

Ja dat zie ik natuurlijk :P, maar dat was ook echt de bedoeling. Ik vind het wel wat hebben.

Wat vind de rest daarvan? moeten die randen zachter gemaakt worden?

Niek_M
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:51
Ik persoonlijk vindt de randen ook niet zo goed gelukt.
Maar dat is mijn persoonlijke mening he:)

sanderH
%Europe/Berlin %434 %2005, 11:26
misschien komt het omdat ik het geheugen van een goudvis heb ;)
maar ik vind het meestal wel prettig om te zien op welke knop ik mij bevind. Nu verdwijnt de knopinformatie zodra ik er overheen ga.

De opzet van de site is mooi.

Ik vind de animatie zelf ook na de 3e keer een beetje flitsend en vervelend worden.

groetjes Sander

PredatorNL
%Europe/Berlin %455 %2005, 11:56
misschien komt het omdat ik het geheugen van een goudvis heb ;)
maar ik vind het meestal wel prettig om te zien op welke knop ik mij bevind. Nu verdwijnt de knopinformatie zodra ik er overheen ga.

De opzet van de site is mooi.

Ik vind de animatie zelf ook na de 3e keer een beetje flitsend en vervelend worden.

groetjes Sander

Ik denk dat ik de animatie gewoon 1 keer laat lopen en dan gewoon op 1 foto laat hangen.
Je hebt dan altijd nog de knop "start animatie >" om hem nog een keer te bekijken.
Verder moet ik idd nog iets maken om waaraan je kunt zien op welke pagina je je bevind.

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %782 %2005, 19:46
wat ik nog niet heb gehoord, is de hitvlak van de buttons, waarschijnlijk [wat ik beter vind] gebruik je movieclips als button, maar als je dat niet doet zou ik het HIT-frame het formaat van de echte button maken, en niet tergrote van de gradients die je om de buttons hebt.
want als je nu net buiten de button bent, begint de animatie op je button al / stop ie nog niet als je eraf gaat. dat is niet zo mooi :)
en als je met movieclips als button werkt, moet je de gradients los van de movieclip zetten om dit probleem te verhelpen ;)

verder erg mooi (Y) sux6 verder ;)

PredatorNL
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
wat ik nog niet heb gehoord, is de hitvlak van de buttons, waarschijnlijk [wat ik beter vind] gebruik je movieclips als button, maar als je dat niet doet zou ik het HIT-frame het formaat van de echte button maken, en niet tergrote van de gradients die je om de buttons hebt.
want als je nu net buiten de button bent, begint de animatie op je button al / stop ie nog niet als je eraf gaat. dat is niet zo mooi :)
en als je met movieclips als button werkt, moet je de gradients los van de movieclip zetten om dit probleem te verhelpen ;)

verder erg mooi (Y) sux6 verder ;)

Het was eerder bedoeld zodat de buttons gewoon "makkelijk" klikbaar zijn.

tobisan
%Europe/Berlin %797 %2005, 20:08
de foto's zijn leuk, maar dit vind ik wat minder:

de "banner" waar de naam op staat en het mail knopje
de knoppen vind ik niet goed bij elkaar passen (door de kleur of door de ruimte die tussen de knoppen inzitten)

nu nog ff wachten tot er content is ;)

man§zat
%Europe/Berlin %683 %2005, 17:24
leuke site, paar minpuntjes die nog niet zijn genoemd

- leuk logo (zelf gemaakt?) . Op de foto waar het logo opstaat, komt het duidelijk naar voren dat er 27 staat, doordat er wit ruimte omheen zit. Op jouw site zit het ingekaderd, dat is erg zonde. Het haalt de kracht uit het logo.
- waarom een rookanimatie bij de rollOver. Is krijg meteen het ideen van een rokerig en benauwde entourage.

PredatorNL
%Europe/Berlin %391 %2005, 10:23
leuke site, paar minpuntjes die nog niet zijn genoemd

- leuk logo (zelf gemaakt?) . Op de foto waar het logo opstaat, komt het duidelijk naar voren dat er 27 staat, doordat er wit ruimte omheen zit. Op jouw site zit het ingekaderd, dat is erg zonde. Het haalt de kracht uit het logo.
- waarom een rookanimatie bij de rollOver. Is krijg meteen het ideen van een rokerig en benauwde entourage.

- Dat logo moet idd meer witruimte krijgen, goede opmerking! ;)
- De rook moet een soort van 'damp' simuleren van warm eten, maar dat zal dan niet helemaal goed overkomen.

PredatorNL
%Europe/Berlin %657 %2005, 16:46
Dames en heren,

Hierbij weer een nieuwe update.
Er is niet veel veranderd, maar ik heb wel veel van de commentaren overgenomen omdat ik het daarmee eens was.

bekijk de website (http://www.request-design.nl/hugo/)

treurmars
%Europe/Berlin %381 %2005, 10:08
Er zit aan de rechterkant nog een scrollbalk (van het gehele scherm), is een beetje hinderlijk. Moet je er ook nog even uithalen of anders het bestand even ietsje minder hoog maken (voor 1024 * 768 ). Voor de rest, ik vind de kleuren van de buttons teveel van elkaar verschillen waardoor het er een beetje amateuristisch eruit ziet. De hele site is in grijstinten en die knoppen vliegen er dan opeens uit. Voor de rest wel netjes! :)

maccable
%Europe/Berlin %401 %2005, 10:38
De clickable ruimte om de knoppen heen is (vind ik) inderdaad te groot...komt een beetje verwarrend over. De mail ons knop vind ik ook niet echt mooi...
Zou je de scrollbalk in het contentkader niet een andere kleur geven...hij is nu zo grijs op een verder kleurige achtergrond....
Ook zit de scrollbar van het gehele scherm er nog in (zoals eerder genoemd).
En het verloop aan de boven- en onderkant komt niet over alsof het zo bedoelt is...eerder dat het een foutje is in het programmeren...

Verder vind ik het wel een mooie site, het straalt alleen nog niet echt restuarant uit...het is allemaal een beetje te klinisch nog...misschien komen er nog foto's in de content (?)

The Doctor
%Europe/Berlin %417 %2005, 11:01
De foto aan de linkerzijde zou ik er niet zo hard laten inknallen. Volgens mij is het beter als hij gewoon smooth en geleidelijk tevoorschijn komt.

PredatorNL
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:50
bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het bovenste verloop maar weggehaald, nu heb je de scrollbalk niet meer én is het verloopje weg, wat ik er aan de bovenkant toch beter uit vind zien.

De scrollbalk van het iframe kan ik natuurlijk in IE wel van kleur veranderen maar in FF niet. Hij moet in beide browser 100% hetzelfde zijn omdat ik geen browser als voorkeur wil hebben. En zou ik dat wel hebben dat zou het FF zijn en niet IE.

Het "hitvlak" van de buttons is op verzoek van de klant zo, omdat hij dat makkelijk vond. Verder zal hij ook zelf de content invullen, dus laten we hopen dat hij daar mooi wat plaatjes bijzet.

De kleuren van de buttons zijn zo "verschillend" bedoeld omdat deze kleuren in het restaurant terugkomen en de achtergrond van de betreffende pagina ook deze kleur heeft. Zo kun je dus aan de kleur zien op welke pagina je zit.

De foto aan de linkerzijde zou ik er niet zo hard laten inknallen. Volgens mij is het beter als hij gewoon smooth en geleidelijk tevoorschijn komt.

Wat bedoel je daar precies mee?

maccable
%Europe/Berlin %464 %2005, 12:09
Ik heb nog steeds een scrollbalk in het gehele scherm (IE) gewoon ff in je css een regel bij je body neerzetten:
overflow:auto;

Dat verloopje aan de onderkant vind ik ook niet mooi.

Even over dat hitvlak, je hebt toch ook een adviserende functie naar de klant toe. Dan kun je toch uitleggen waarom het op een andere manier misschien beter is om iets te doen. Ik bedoel, die buttons zijn groot genoeg om ze met je muis te vinden...of je moet echt motorish gestoord zijn ;)

Wat vind je zelf van dat mail ons knopje?

Dit is puur opbouwende kritiek hoor...
't is niet dat ik je site helemaal af wil kraken maar dit is wat mij opvalt...

Succes

PredatorNL
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:04
Ik heb nog steeds een scrollbalk in het gehele scherm (IE) gewoon ff in je css een regel bij je body neerzetten:
overflow:auto;

Dat verloopje aan de onderkant vind ik ook niet mooi.

Even over dat hitvlak, je hebt toch ook een adviserende functie naar de klant toe. Dan kun je toch uitleggen waarom het op een andere manier misschien beter is om iets te doen. Ik bedoel, die buttons zijn groot genoeg om ze met je muis te vinden...of je moet echt motorish gestoord zijn ;)

Wat vind je zelf van dat mail ons knopje?

Dit is puur opbouwende kritiek hoor...
't is niet dat ik je site helemaal af wil kraken maar dit is wat mij opvalt...

Succes

Nee, ik pak het ook helemaal niet verkeerd op.
Waarschijnlijk als ik het gewoon aanpas dat hij het niet eens merkt. Zal het eens proberen.
Het mail ons knopje (wat nog geen knopje is) vind ik persoonlijk niet verkeerd. (mss zelf mooi)