Volledige versie bekijken : transparente swf over html in firefox
nielsmus
%Europe/Berlin %341 %2007, 09:11
hey,
Ik heb een transparente swf die ik boven mijn html pagina zet, in IE kan ik de html links die onder die swf liggen nog steeds aanklikken Maar in firefox niet!
Is er daar een oplossing voor?
Lorrens
%Europe/Berlin %464 %2007, 12:09
Zoek eens op z-index op www.w3schools.com (of anders www.google.nl :))
Daarmee kan je stapelen, er wel vanuit gaan dat je elementen zijn gepositioneerd (anders kunnen ze natuurlijk nooit over elkaar heen staan, maar dat is bij jou al het geval :))
nielsmus
%Europe/Berlin %527 %2007, 13:39
ik heb al een z-index gegeven de overlappende swf staat boven de html met z-index2 de html heeft z-index1.
dus daar ligt het niet aan toch?
Lorrens
%Europe/Berlin %685 %2007, 17:27
Juist wel, want de flash ligt dus boven de links, en tja.. dan kan je dus niks op de links klikken omdat er een flashfile bovenop ligt ;)
nielsmus
%Europe/Berlin %717 %2007, 18:13
klopt maar als ik het andersom doe staat er tekst over mijn swf ook! dus dat is ook geen oplossing.
Lorrens
%Europe/Berlin %793 %2007, 20:02
Dan zet je de tekst en de links toch in verschillende divjes? :S
nielsmus
%Europe/Berlin %803 %2007, 20:16
ja dat klopt maar ik zal het even duidelijker uitleggen.
Dus wat ik zou willen is wat je ziet in sommige banners dat wanneer je erover heen gaat hij uitschuift en over de html pagina komt! dat lukt me wel alleen mss doe ik het niet op de juiste manier?
ik maak dus een swf die bij mouseOver uitschuift en ik zet de bg op transparent zodat hij over mijn html pagina kan komen.
Nu moet hij wanneer hij uitschuift over een aantal links komen! ik wil dus niet dat de links onder de swf zitten wanneer die uitschuift! MAAR in normale stand staat de transaprante bg van de swf dan wel boven die links waardoor ze IN FireFox niet aanklikbaar zijn!
Moe ik dit mss op een andere manier oplossen dan?
Lorrens
%Europe/Berlin %811 %2007, 20:28
Dan zou ik het anders doen, heb dit namelijk zelf ook al eens gedaan, tijdje terug.
Je maakt een container waar je flash banner in gaat, en die geef je een ID en een classnaam. Op het moment dat je er met je muis overheen gaat, laat je de class van de container veranderen.
Zie: http://fealix.net/banner/joepie.html
Heb ook even alle files in een zipje gezet, kan je zelf even proberen. Let op: dit werkt alleen in een online test omgeving, niet offline!!
Succes, als je nog vragen hebt, hoor ik het wel :)
nielsmus
%Europe/Berlin %822 %2007, 20:44
Ok bedankt ik probeer het uit !
nielsmus
%Europe/Berlin %831 %2007, 20:57
Is dit het enige wat je dan moet aanpassen of heb ik het ongelooflijk mis?
En wat betekendt de code juist ik snap hem niet helemaal:
var so = new SWFObject("naam.swf", "..?..", "400", "400", ".?.", "#336699");
<script type="text/javascript">
var so = new SWFObject("rondjes.swf", "rondjes", "400", "400", "8", "#336699");
so.addParam("wmode", "transparent");
so.write("bannerrondjes");
</script>
in de javascript moet er niets aangepast worden denk ik?
Ea.Z
%Europe/Berlin %836 %2007, 21:04
het is zo dat IE in transparante mode flash 'niet meer ziet staan'. Dus alles wat eronder ligt is zichtbaar, EN klikbaar.
In Firefox is dit niet het geval. Alles is zichtbaar, maar zelfs als er op de flash stage NIETS staat zal flash de klik opvangen, en dus de html niets voelen. Bijgevolg werken je links niet meer.
Wat lorrens dus voorstelde (meerdere divs stapelen) is volgens mij de enige juiste oplossing
nielsmus
%Europe/Berlin %342 %2007, 09:13
Ok ik heb het werkende! kheb wel nog een vraagje dat ik niet ken vinden,
Hoe en waar kun je aangeven hoeveel er van de swf boven de html moet uitkomen, Dus voor dat je er met de muis over gaat. het geen je soiso bovenaan ziet.
Ik dacht eerst dat het met die mask te doen was maar toen ik die mask wegnam werkte hij ook perfect en stond hij nog altijd evenver boven de pagina dus daar ligt het wss niet aan?
Lorrens
%Europe/Berlin %366 %2007, 09:47
In de CSS staat een height aangegeven (bij de .on en .off classes) en dat is dus het 'zichtbare' deel :)
Overigens is dat div gedoe swfobject (flashchecker en activator) en meer daarover vind je op http://blog.deconcept.com/swfobject/ :)
nielsmus
%Europe/Berlin %374 %2007, 09:59
OK super!
Hartelijk bedankt!
leonardwout
%Europe/Berlin %674 %2007, 16:11
Dan zou ik het anders doen, heb dit namelijk zelf ook al eens gedaan, tijdje terug.
Je maakt een container waar je flash banner in gaat, en die geef je een ID en een classnaam. Op het moment dat je er met je muis overheen gaat, laat je de class van de container veranderen.
Zie: http://fealix.net/banner/joepie.html
Heb ook even alle files in een zipje gezet, kan je zelf even proberen. Let op: dit werkt alleen in een online test omgeving, niet offline!!
Succes, als je nog vragen hebt, hoor ik het wel :)
Ik ben ook op zoek naar deze oplossing, maar ik kan hem niet meer downloaden. Heeft iemand hem misschien nog voor mij?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.