PDA

Volledige versie bekijken : Autorun voor Apple in Director

Marco
%Europe/Berlin %654 %2005, 16:42
Hee mensen,

Heb een vraage over Director. Ik heb een movie gemaakt in Director, deze heb ik omgezet zodat ie op een Apple werkt. Nu is mijn vraag; bestaat er ook een autorun voor de apple? Bij PC's is het voornamelijkde autorun.inf file, maar geld dit ook voor op de Apple?

Ik hoop dat jullie het weten,

Vr. groet,

Marco

Neon
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:51
Nee apple herkent autorun.inf niet.
Tenminste toen ik het teste op mijn apple deed hij het niet ;)
Er is vast wel wat anders ... hoewel een cd/dvd nooit automatisch begint af te spelen op een apple :D

Berthjen
%Europe/Berlin %583 %2005, 15:00
Autorun voor mac werkt enkel in OS9 of lager. OSX ondersteund dit niet.

http://www.autorun-autoplay-tools.com/mac-autostart-facts.htm

ramonie
%Europe/Berlin %096 %2006, 02:18
De oplossing!

Na veel gezoek en slechte topics hierover lijkt de oplossing vrij simpel en voor de hand liggend
Open je director bestand op een mac (Zorg dat je een mac tot je beschikking hebt).
En bouw hier in de publish setting een mac projector. Als je een mac projector op een windows pc maakt werkt deze niet... (de windows .exe projector die je in director op een mac kunt aanmaken werkt overigens wel) en brand deze met een programma dat autorun / autostart ondersteund zoals toast op de mac of cdeverywhere op de pc. de swf's die je verder gebruikt kunnen zowel pc als mac zijn dat maakt niet uit. Zolang de projector voor mac maar ook op een mac wordt gemaakt blijkbaar...

Ik denk dat jullie hier wel wat aan heben..

Met Vriendelijke Groet,

Ramonie