Volledige versie bekijken : scroll probleem in IE
W-design
%Europe/Berlin %986 %2007, 00:39
Ik heb een simpele website gemaakt en zit met een probleem, in internet explorer laat hij een scrollbalk naar beneden zien terwijl hij die helemaal niet nodig heeft (en ik die ook niet wil) en in firefox laat hij deze niet zien. Nu is de vraag wat doe ik fout en hoe krijg ik de scrollbalk weg?
http://espm.wilhelm-online.nl/
Icemar
%Europe/Berlin %319 %2007, 08:39
Als je de margin left en right in de body op 0 zet is dit probleem opgelost.
W-design
%Europe/Berlin %397 %2007, 10:31
Ik heb het volgende bij de body gezet, maar het wil niet werken:
margin-top: 50px;
background-image: url(img/bg.png);
margin-left: 0px;
margin-right: 0px;
drqu
%Europe/Berlin %440 %2007, 11:33
Bedoel je in IE7?
Daar zit de scrollbalk er namelijk standaard in. Kijk maar als je bijvoorbeeld www.google.nl intikt, dan zit ie er ook.
Verder wil ik je erop wijzen dat CSS in de body van het bestand en een apart stylesheet niet echt samen gaan. Probeer alles gewoon in het stylesheet te definiëren, want nu heb je bijvoorbeeld al drie keer een style voor de body.
maikel
%Europe/Berlin %441 %2007, 11:35
Dit komt omdat je de body 100% height geeft en er dan een margin-top aan geeft.
Haal die margin top eens weg van de body, en geef je tabel een topmargin van 50px.
Succes!
Maikel
En inderdaad wat drqu al zegt;
Probeer alles gewoon in het stylesheet te definiëren,...
drqu
%Europe/Berlin %442 %2007, 11:37
Maikel dat werkt niet, heb ik net geprobeerd, maar de scrollbalk blijft ook dan gewoon staan.
maikel
%Europe/Berlin %444 %2007, 11:40
Ik zie in ie7 geen scrollbalk, bekijk de site maar eens in ie6.
Volgens mij is dit de juiste oplossing (komt me bekend voor :) ).
Cheers!
Maikel
ps: Dat van die standaard scrollbar daar doe je niks aan via je html/css.
Lorrens
%Europe/Berlin %499 %2007, 12:59
Ik zet zelfs in FireFox er altijd een standaard scrollbar in rechts. Ik centreer mijn websites vaak, en anders krijg je als je doorklikt door een site, dat de positie van de website elke keer een paar pixels opschuift omdat er soms wel, soms geen scrollbar is.
Zou veel netter zijn om die te laten staan :)
W-design
%Europe/Berlin %703 %2007, 17:52
Sorry guys, ik was een beetje vaag.
Ik bedoel dat de scroll balk zegmaar actief is, donker gekleurd wat eigenlijk niet nodig is ivm dat de pagina toch niet verder gaat. En ik heb zelf alleen met IE6 getest ivm dat ik IE7 niet meer op mijn pc heb staan...firefox geeft dit niet aan.
Gr.
kinkstar
%Europe/Berlin %430 %2007, 11:20
:offtopic: zet je achtergrond plaatje ook even op no-repeat op een res van 1920x1200 herhaald het plaatje zich
maikel
%Europe/Berlin %340 %2007, 09:10
Sorry guys, ik was een beetje vaag.
Ik bedoel dat de scroll balk zegmaar actief is, donker gekleurd wat eigenlijk niet nodig is ivm dat de pagina toch niet verder gaat. En ik heb zelf alleen met IE6 getest ivm dat ik IE7 niet meer op mijn pc heb staan...firefox geeft dit niet aan.
Gr.
Heb je de gegeven mogelijkheden al geprobeerd? Dit zou je hier mee moeten helpen. Ben benieuwd.
Succes!
Maikel
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.