PDA

Volledige versie bekijken : LoadMovie via MC (button) in scene 1 in host MC

Gothor
%Europe/Berlin %431 %2005, 11:21
Oke, mijn probleem is als volgt;

Heb een knop gemaakt in een MC (getweende knop met rollover animatie), nu zit er in die MC een knoplaag... nu weet ik niet wat voor script of iets ik daar aan toe moet voegen om 't volgende effect te krijgen;

Als ik op de knop druk wil ik dat er in scene 1 (als 't waren de hele presentatie) een movieclip word geladen in een pre-fixed plaats (heb een lege MC aangemaakt met de de exacte groote/plaats van de MC die ingeladen moet worden)

Iemand die mij kan helpen... ? Maak gebruik van Flash MX 2004 Prof.

Alvast harstikke bedankt voor de replies!

M.V.G

Gothor
%Europe/Berlin %515 %2005, 13:21
Niemand... ik kan niet verder helaas namelijk :(

SaphuA
%Europe/Berlin %530 %2005, 13:44
Je moet hiervoor attachMovie gebruiken..
Als je naar je library gaat (CTRL+L) moet je rechter muisknop op de MC die je wilt attachen doen. In het drop-down menutje klink je op linkage.
Dan selecteer je vink #1 en #4 (weet de tekst ervan even niet, iets van 'export for AS' en 'export in first frame') en vul je een naam in.
Dan kun je met de volgende code de MC attachen:
my_target.attachMovie("naam_in_de_library", "nieuwe_naam", depth);
Dus:
_root.attachMovie("mijnclip", "clip_nieuw", 1);
Om op de root een MC te plaatsen en hem de naam 'clip_nieuw' te geven.

Succes

Gothor
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:02
Wat voor script moet ik dan precies toevoegen aan me knop (btn1) als iemand er op klikt?

Feitelijk moet de movie dus geladen worden in ''host'' (lege movieclip), host staat op frame 200 layer 30.

Movie die geladen moet worden staat in library als zijnde ''experiment''

Gothor
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:07
Even een uitgebreide uitleg, volgens mij volgen mensen het niet helemaal.

Scene 1 (de gehele presentatie), daarin staat op de allerlaaste frame een keypoint met de movieclip ''host'', dit is een lege movieclip die als storage gebruikt gaat worden voor 6 of 7 verschillende movies (als 't waren de pagina's van de presentatie)

Nu heb ik een movieclip ''btn-experiment'', dit is een button met rollover effect geheel gemaakt in de movieclip... in deze movieclip ''btn-experiments'' heb ik een onzichtbare knop gemaakt.. zodat de movieclip reageerd op RollOver van de muis.

Nu wil ik via dezelfde button laag die verwerkt zit in ''btn-experiments'', dat als er in ''Scene 1'' op de knop word gedrukt (on press) dat er in in deze scene via ''host'' (zodat ik precies weet waar de movies geladen worden) movieclip ''experiments'' vanuit de library geladen word (het is dus geen aparte swf die ergens in een map staat, hij staat gewoon in het werkbestand in de library)

Ben nog niet vreselijk goed met actionscripten... en vind dit dus een behoorlijk moeilijk stuk... nu is 't feit dat dit morgen eind van de dag ingeleverd moet worden :(

Dus als iemand weet wat voor soort script ik moet toevoegen aan mijn button om hem te laten werken... zou ik eeuwig dankbaar zijn!

mateo)
%Europe/Berlin %762 %2005, 19:17
(volgens mij klopt dat verhaal van saphua nog steeds, maar)
je gaat naar je library (control L)
je rechts-klikt op de movieClip met de naam experiments
je vinkt aan 'export for actionscript', laat verder alle opties zoals ze zijn en voert als 'linkage id' experiments in.
goed, nu ga je naar je button in de movieclipt btn-experiments en zet daar als actie:

on(release){
_root.host.attachMovie("experiment", "experiment", 1);
}

en eh, nou ja, dan zou 'ie het gewoon moeten doen :)

Gothor
%Europe/Berlin %498 %2005, 12:58
Ha... bedankt voor de duidelijke uitleg! + script hij werkt perfect

Harstikke bedankt man!