PDA

Volledige versie bekijken : browser herkennen?

Cazziz
%Europe/Berlin %924 %2007, 23:10
Is het mogelijk om te herkennen welke browser de gebruiker gebruikt?
Ik ben namelijk een website aan het maken met veel leuke dingetje (muziek enzo) maar veel werken niet in IE.
Ik heb al vanalles geprobeert maar ik kan het niet oplossen.
Dus ik wou kijken of ik kan zien of ze wel firefox gebruiken, zo nee ze doorsturen naar een andere pagina waar je firefox kan downloaden of naar een aangepaste versie kan gaan.
Kan dit, en zou je me kunnen vertellen hoe ik dit het handigste zou kunnen berijken?

Mvg
Casper

Heedless
%Europe/Berlin %577 %2007, 14:50
Google is je vriend > klik (http://www.google.nl/search?q=detect+browser+version&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_nlNL219NL219)

Maar dit is geen oplossing. Je kan mensen wel doorsturen naar de firefox pagina, drie kwart van de bezoekers zal afhaken.
Ik heb een hekel aan internet explorer, maar helaas moet je er wel rekening mee houden omdat de meeste mensen die browser gebruiken. Ik (en heel veel andere website bouwers) heb vaak zat dat een website af is, maar dat je nog een dag kwijt bent aan het IE proof maken.

Hier (http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp) zie je hoeveel mensen welke browser gebruiken.

Lorrens
%Europe/Berlin %494 %2007, 12:52
Dag broertje, toch maar even tijdens mijn siesta een internet cafe binnen gelopen ;)

Je kan in html ook commentaar geven in je code, dit gebruik je dus om andere webdevelopers alles wat duidelijker te maken :)
Nu heeft Internet Explorer een manier, dat hij bepaalde commentaar negeert. Dus dan geeft hij sommige dingen wél weer, en alle andere browsers niet.
Dit kan je gebruiken door bijvoorbeeld een div op display: none te zetten in je css, en deze met deze commentaar oproepen voor Internet Explorer. Dit kan dus zo;
.verstopIE {
display: none; }
<!--[if IE]>
<div class="verstopIE">
<![endif]-->
Hier komt de code die verstopt moet worden in IE, maar wel moet worden weergegeven in Opera, Safari, FireFox etc.
<!--[if IE]>
</div>
<![endif]-->

Hoop dat dat zal lukken :)

Cazziz
%Europe/Berlin %508 %2007, 13:11
Bedankt, daar kan ik wel wat mee:D, en lourens, je bent cool:)