PDA

Volledige versie bekijken : nieuw lettertype

druppie
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:08
Misschien een simpele vraag...

Hoe krijg ik een nieuw lettertype in Flash? Ik heb al een tff bestand maar wil hem nu in mijn document gebruiken.
Alvast bedankt!
Groetjes Helga

Jordy
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:21
zet hem in de map

C:\windows\fonts

Dan kun je hem voor alle applicaties gebruiken

druppie
%Europe/Berlin %646 %2005, 16:31
Hij staat nu inderdaad tussen de lettertypes....dat het zo simpel kon zijn ;)
Thanx!

Jordy
%Europe/Berlin %650 %2005, 16:36
Als je nou je swf online gaat zetten, vergeet niet om je font te embedden. Anders zien andere mensen m niet :)

Embedden doe je als volgt.
Schrijf je text in dynamic tekstvak, en dan in het properties panel klik je op characters, en klik je de bovenste 4 aan (dat zijn dus, nummerieke gedeelte, hoofdletters, kleine letters en interpunctie)

Laiverd
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:08
Schrijf je text in dynamic tekstvak, en ...
Je kunt natuurlijk ook gewoon een statisch tekstveld gebruiken ... no hassle. Zoals ik ergens anders al zei: de oplossing is vaak veel simpeler dan je denkt.

John

druppie
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:18
Vergeet niet wat voor de een simpel kan zijn voor een anders een mega probleem :I
Ik werk net 2 dagen met Flash en bij de eenvoudigste lessen loop ik al vast, dus of ik het lang vol houd? Maar goed ik geef het wel een kans natuurlijk :rolleyes:

Laiverd
%Europe/Berlin %985 %2005, 00:38
;) Mijn post was meer gericht aan Jordy, die een ingewikkelder oplossing voorstelt dan nodig. En verder: als je er met een tutorial niet uitkomt (tenslotte komen tutorials ook in soorten, maten en vooral kwaliteiten), dan kun je natuurlijk altijd hier terecht, zolang je je maar realiseert dat de echte basis gewoon in de handleiding staat inclusief voorbeelden.

John