PDA

Volledige versie bekijken : wordfile upload

z0efz0ef
%Europe/Berlin %581 %2007, 14:57
hallo allemaal,

ik ben bezig met een experimentje waarbij de bezoeker de mogelijkheid heeft om een wordfile te uploaden doormiddel van een script. Ik had via f1 van flash een voorbeeld gevonden met een imagefile. Met de volgende script kon je blijkbaar een image file uploaden en meteen laten zien.

import flash.net.FileReference;

imagePane.setSize(400, 350);
imagePane.move(75, 25);
uploadBtn.move(75, 390);
uploadBtn.label = "Upload Image";
imageLbl.move(75, 430);
imageLbl.text = "Select Image";
statusLbl.move(210, 390);
statusLbl.text = "Status";
imagesCb.move(75, 450);
statusArea.setSize(250, 100);
statusArea.move(210, 410);

/* Het listenerobject luistert naar gebeurtenissen FileReference. */
var listener:Object = new Object();

/* Wanneer de gebruiker een bestand selecteert, wordt de methode onSelect() aangeroepen en wordt een verwijzing doorgegeven naar het object FileReference. */
listener.onSelect = function(selectedFile:FileReference):Void {
/* Werk TextArea bij om de gebruiker te melden dat Flash probeert de afbeelding te uploaden. */
statusArea.text += "Attempting to upload " + selectedFile.name + "\n";
/* Upload het bestand naar het PHP-script op de server. */
selectedFile.upload("http://www.helpexamples.com/flash/file_io/uploadFile.php");
};

/* Wanneer het bestand met uploaden begint, wordt de methode onOpen() aangeroepen; meld de gebruiker dus dat het bestand met uploaden is begonnen. */
listener.onOpen = function(selectedFile:FileReference):Void {
statusArea.text += "Opening " + selectedFile.name + "\n";
};

/* Wanneer het bestand is geüpload, wordt de methode onComplete() aangeroepen. */
listener.onComplete = function(selectedFile:FileReference):Void {
/* Meld de gebruiker dat Flash is begonnen met het downloaden van de afbeelding. */
statusArea.text += "Downloading " + selectedFile.name + " to player\n";
/* Voeg de afbeelding toe aan de component ComboBox. */
imagesCb.addItem(selectedFile.name);
/* Stel de geselecteerde index van de ComboBox in op de index van de afbeelding die als laatst is geladen. */
imagesCb.selectedIndex = imagesCb.length - 1;
/* Roep de aangepaste functie downloadImage() aan. */
downloadImage();
};

var imageFile:FileReference = new FileReference();
imageFile.addListener(listener);

imagePane.addEventListener("complete", imageDownloaded);
imagesCb.addEventListener("change", downloadImage);
uploadBtn.addEventListener("click", uploadImage);

/* Als de afbeelding niet wordt gedownload, is de eigenschap total van het gebeurtenisobject gelijk aan -1. Geef in dat geval een bericht aan de gebruiker weer. */
function imageDownloaded(event:Object):Void {
if (event.total == -1) {
imagePane.contentPath = "Message";
}
}

/* Wanneer de gebruiker een afbeelding uit de ComboBox selecteert, of wanneer de functie downloadImage() direct wordt aangeroepen vanuit de methode listener.onComplete(), stelt de functie downloadImage() de contentPath van de ScrollPane in, zodat kan worden aangevangen met het downloaden van de afbeelding naar de speler. */
function downloadImage(event:Object):Void {
imagePane.contentPath = "http://www.helpexamples.com/flash/file_io/images/" + imagesCb.value;
}

/* Wanneer de gebruiker op de knop klikt, roept Flash de functie uploadImage() aan, waarna een bladerdialoogvenster wordt geopend. */
function uploadImage(event:Object):Void {
imageFile.browse([{description: "Image Files", extension: "*.jpg;*.gif;*.png"}]);
}

en met phpscript:

import flash.net.FileReference;

imagePane.setSize(400, 350);
imagePane.move(75, 25);
uploadBtn.move(75, 390);
uploadBtn.label = "Upload Image";
imageLbl.move(75, 430);
imageLbl.text = "Select Image";
statusLbl.move(210, 390);
statusLbl.text = "Status";
imagesCb.move(75, 450);
statusArea.setSize(250, 100);
statusArea.move(210, 410);

/* Het listenerobject luistert naar gebeurtenissen FileReference. */
var listener:Object = new Object();

/* Wanneer de gebruiker een bestand selecteert, wordt de methode onSelect() aangeroepen en wordt een verwijzing doorgegeven naar het object FileReference. */
listener.onSelect = function(selectedFile:FileReference):Void {
/* Werk TextArea bij om de gebruiker te melden dat Flash probeert de afbeelding te uploaden. */
statusArea.text += "Attempting to upload " + selectedFile.name + "\n";
/* Upload het bestand naar het PHP-script op de server. */
selectedFile.upload("http://www.helpexamples.com/flash/file_io/uploadFile.php");
};

/* Wanneer het bestand met uploaden begint, wordt de methode onOpen() aangeroepen; meld de gebruiker dus dat het bestand met uploaden is begonnen. */
listener.onOpen = function(selectedFile:FileReference):Void {
statusArea.text += "Opening " + selectedFile.name + "\n";
};

/* Wanneer het bestand is geüpload, wordt de methode onComplete() aangeroepen. */
listener.onComplete = function(selectedFile:FileReference):Void {
/* Meld de gebruiker dat Flash is begonnen met het downloaden van de afbeelding. */
statusArea.text += "Downloading " + selectedFile.name + " to player\n";
/* Voeg de afbeelding toe aan de component ComboBox. */
imagesCb.addItem(selectedFile.name);
/* Stel de geselecteerde index van de ComboBox in op de index van de afbeelding die als laatst is geladen. */
imagesCb.selectedIndex = imagesCb.length - 1;
/* Roep de aangepaste functie downloadImage() aan. */
downloadImage();
};

var imageFile:FileReference = new FileReference();
imageFile.addListener(listener);

imagePane.addEventListener("complete", imageDownloaded);
imagesCb.addEventListener("change", downloadImage);
uploadBtn.addEventListener("click", uploadImage);

/* Als de afbeelding niet wordt gedownload, is de eigenschap total van het gebeurtenisobject gelijk aan -1. Geef in dat geval een bericht aan de gebruiker weer. */
function imageDownloaded(event:Object):Void {
if (event.total == -1) {
imagePane.contentPath = "Message";
}
}

/* Wanneer de gebruiker een afbeelding uit de ComboBox selecteert, of wanneer de functie downloadImage() direct wordt aangeroepen vanuit de methode listener.onComplete(), stelt de functie downloadImage() de contentPath van de ScrollPane in, zodat kan worden aangevangen met het downloaden van de afbeelding naar de speler. */
function downloadImage(event:Object):Void {
imagePane.contentPath = "http://www.helpexamples.com/flash/file_io/images/" + imagesCb.value;
}

/* Wanneer de gebruiker op de knop klikt, roept Flash de functie uploadImage() aan, waarna een bladerdialoogvenster wordt geopend. */
function uploadImage(event:Object):Void {
imageFile.browse([{description: "Image Files", extension: "*.jpg;*.gif;*.png"}]);
}

dit werkt niet echt... heeft iemand een voorbeeld met een, misschien makkelijkere, voorbeeld.

tijmen_4real
%Europe/Berlin %645 %2007, 16:29
Maar een Word-bestand wil je dan online bekijken. Kan dat uberhaupt wel. Kijk, een image kan ik me voorstellen, en een txt-bestand ook, maar een .doc ???
Misschien weet iemand anders meer....

En, heb je de files die je postte al naar je eigen server omgezet ??

z0efz0ef
%Europe/Berlin %751 %2007, 19:02
dit is een script die ik had gevonden op flash help... mijn bedoeling is om de word file te uploaden op een server... maar als ik dit gebruik en een plaatje upload dan komt het bestand niet op de server te staan dus ik dacht dat ik misschien de script op 1 of andere manier moet veranderen om het wel te laten werken...

groetjes

z0efz0ef
%Europe/Berlin %760 %2007, 19:15
ik zie hier (http://www.adobe.com/products/flashplayer/productinfo/features/) dat actionscript 3.0 file upload makkeijker ondersteund misschien moet deze topic verplaats worden naar as 3.0 ik heb zojuist even cs3 gedownload om te kijken of het kan.

Als iemand me kan helpen graag!

p.s. graag even verplaatsen naar as 3.0

groetjes