PDA

Volledige versie bekijken : bitmap to vector!

sjefff
%Europe/Berlin %740 %2005, 18:47
hallo, ik heb sinds heeeeel kort illustrator 11 en nu wil ik van een logo dat kheb gemaakt in photoshop een vector bestand maken, maar ik weetnog helemaal niks van illustrator af dus als iemand het gedetaillieerd uit zou kunnen leggen zou ik daarmee heel erg geholpen zijn.

en ik heb nog 1 vraag, bij de tools van illustrator heb je van die vierkantjes staan met plaatje van bijv. de penciltool, maar er staat bij sommige ook een pijltje rechtsonderin van meer opties, maar ik weet niet hoe je die andere opties te zien/werken krijgt.
als ik erop klikt gebeurt er niks.

alvast bedankt, jeffry!

Mitch
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:43
He Sjeff,

Je kan op een heel simpele manier van bitmap's vector maken door live trace te gebruiken. Dit werkt alleen niet altijd goed, ik trek het meestal over met de pen tool.

Je moet om de subtools te zien ingedrukt houden op het icoontje hierdoor krijg je een sub menu'tje met extra tools, zitten erg goeie en noodzakelijke tools tussen zoals de convert tool.

Kijk voor dit soort standaard dingen bij help in illustrator, lees je dat goed door dan weet je een hoop!

sjefff
%Europe/Berlin %493 %2005, 12:50
mitch bedankt voor de uitleg, maar nu heb k nog een vraag: als ik iets hebt getypt, hoe zorg je er dan voor dat je die getypte letter kan bewerken, zoals bepaalde delen weggummen?

jeffry

Renoiser
%Europe/Berlin %595 %2005, 15:16
moet je um rasterizen...object>rasterize :D