Volledige versie bekijken : Hulp afbeelding !!
PrinZ
%Europe/Berlin %707 %2005, 17:58
Hallo beste Flashers,
Ik heb een probleem: Ik heb m'n lay-out en dan een afbeelding. Nu wil ik die afbeelding op die lay-out zetten en dat gaat niet :S Ik heb al eens Arrange geprobeerd maar dat helpt niet ! Help me aub
Alvast Bedankt !
Pieter
Stuf
%Europe/Berlin %709 %2005, 18:01
Je moet je probleem iets duidelijker omschrijven, dan heb je meer kans op een goed antwoord.
Ik heb namelijk geen idee wat je bedoeld.
PrinZ
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:04
Ja; ik heb dus m'n lay-out dat bestaat uit allemaal afbeeldingen in 1 layer. Nu wil ik dat als je op een knop drukt er een afbeelding komt ingeschoven in de scene. Nu wou ik deze afbeelding op z'n plaats zetten en nu verstopt die zich altijd achter die andere afbeeldingen van m'n lay-out. Ik heb al eens arrange geprobeerd maar dat lukt niet echt. Help me !
peres
%Europe/Berlin %713 %2005, 18:07
probeer je afbeelding in een andere layer te zetten, die boven op de eerste layer ligt. daar is de layer systeem voor gemaakt
Gerrit55
%Europe/Berlin %723 %2005, 18:22
Bedoel je swapdepths? Hierbij wordt je afbeelding op de voorgrond gezet
Voorbeeld (http://www.ol55.nl/flash/swapdepths.swf)
Fla (http://www.ol55.nl/flash/swapdepths.fla)
Stuf
%Europe/Berlin %724 %2005, 18:23
ik heb wel een voorbeeldje voor je ..
hierin zijn de knoppen movieclips en staat de code op het eerste frame..
Ik raad je aan om voortaan altijd zo knoppen te maken..
Flashgirl
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:13
Voor de zekerheid, omdat je je topic in Animatie en Design hebt gepoost, veronderstel ik dat je geen vraag hebt over ActionScript. Daarom even een uitleg voor de beginnende Flashdesigner:
Je selecteert je afbeelding en knipt hem met ctrl+x. Dan maak je een nieuwe layer aan, en plakt hem daarop met ctrl+shift+V. Vervolgens schuif je deze nieuwe layer naar beneden.
Wat ook kan, is de volgorde van je objecten binnen je layer veranderen. Selecteer je bovenste object in je layer, en druk op control+pijltje omlaag.
De laatste methode is niet echt aan te raden. Gebruik het liefst zo veel mogelijk layers, op die manier heb je namelijk veel meer controle over alles ;).
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.