PDA

Volledige versie bekijken : Components en Export in first frame

buuze
%Europe/Berlin %469 %2005, 12:16
Hallo iedereen

Ik heb reeds een topic gevonden op flashfocus die over mijn vraag gaat, maar na het uitvoeren van de oplossing die men er geeft, heb ik nog altijd mijn probleem.

Kan iemand nog eens stap voor stap uitleggen hoe je
- een movieclip kan laten scrollen met een scrollpane
- zonder dat deze wordt geëxporteerd naar het eerste frame, zodat de preloader optimaal werkt

Ik vraag beide onderdelen nog eens goed uit te leggen, want ik weet niet in welke van de twee m'n fout ligt.

Bedankt!

meester
%Europe/Berlin %498 %2005, 12:58
2e punt is als volgt:

zorgen dat de movieCLip waar je scroller in zit > een linkage indentifier heeft, maar niet wordt geexporteerd op frame 1! < daarnaast moet de mc waar je scroller in zit op frame 2 slepen, zodat dit je dummy is, en de preloader alles volledig qua totalbytes zal meerekenen.
op frame 1 maak je dan je preloader, bijv een onEnterFrame preloader, en zodra alles is geladen, je naar je derde frame springt waar je main movie staat.(frame 2 is dus een dummy frame, het is er wel maar je ziet het niet).

ps een onEnterFrame preloader gaat als volgt:

this.onEnterFrame = function() {
bytes_loaded = this.getBytesLoaded();
bytes_total = this.getBytesTotal();
getPercent = bytes_loaded/bytes_total;
this.loadText = Math.round(getPercent*100)+"% geladen";
updateAfterEvent();
if (bytes_loaded == bytes_total) {
this.gotoAndPlay(3);
delete this.onEnterFrame;
}
};

uit me hoofd

groet

buuze
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:36
Bedankt voor de reactie, ik test het straks even uit!

buuze
%Europe/Berlin %616 %2005, 15:48
Is het mogelijk om stap voor stap het antwoord op mijn vraag uit te leggen? :# Ik heb een movieclip, die ik wil laten scrollen met een scrollpane, maar het mag niet naar het eerste frame geëxporteerd worden omwille van de preloader. Dus gewoon even kort zeggen hoe ik ten eerste die movieclip kan laten scrollen door die scrollpane en ten tweede zonder naar het eerste frame te exporteren.

Ik begrijp het systeem van dat 'dummy frame' wel, maar het lukt me niet.

Gewoon even doen alsof je tegen een klein kind bezig bent, want het scheelt niet veel... :D

Bedankt!

buuze
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:10
Please help me hiermee gasten, voor jullie is dat kinderspel...