PDA

Volledige versie bekijken : de hel van table's

Mark0402
%Europe/Berlin %432 %2005, 11:23
Hee allemaal,

Ik heb een pagina gemaakt in HTML met een flashpagina als opener. Alles helemaal voor elkaar op 1 klein vervelend ding na.
De html pagina heb ik in 3 delen gescheiden mbv topframe, mainframe en bottomframe. In het top- en bottomframe staan de navi-knoppen. In het mainframe wordt de desbetreffende pagina geopend. Nu wil ik in sommige gevallen daar tekst hebben staan (dus table en allign=center en lekker tekst typen) maar ik wil er soms ook foto's in plaatsen. Die foto's op zich zijn makkelijk te plaatsen maar wat als ik wil dat je in 1 cel mbv next en previous verschillende foto's kunt openen??? Dus je hebt 3 cellen naast elkaar, de linkse bevat knopje previous, de middelste de foto en de rechtse bevat knopje next. :S

Wie o wie kan mij helpen.. Ik heb nu verschillende tut's doorgenomen maar ik kan gewoon niks vinden...

brossiekoppie
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:57
Een url zou gemakkelijk zijn want je uitleg is nu vrij onduidelijk voor mij.

Mark0402
%Europe/Berlin %769 %2005, 19:27
Ok.. kijk maar eens op www.moederscheimmoonen.nl
Eerst krijg je icoontjes waaruit je kunt kiezen. Kies er 1tje en je ziet wat ik wil bereiken.

brossiekoppie
%Europe/Berlin %324 %2005, 08:47
Zoals je vanboven in de adresbalk kan zien zijn het gewoon allemaal aparte bestanden. In elke pagina zit een andere foto. Tenminste als dat je vraag was?

colake
%Europe/Berlin %477 %2005, 12:27
Wat eenvoudiger in onderhoud is, is gebruik maken van javascript en een array met de afbeeldingen. In de plaats van de array kan je eventueel xml gebruiken om daaruit de afbeeldingen te halen.

Er zijn hierover echt wel heel veel tutorials te vinden op het net. Zoek maar eens naar 'javascript afbeelding veranderen'

Wat je moet doen is een array maken met de afbeeldingen
Een variabele die bij houdt welk plaatje je toont (dit is een nummer)
Een functie die het plaatje gaat wijzigen.
Deze functie roep je dan op als je de pagina laad om het eerste plaatje te tonen.
En je roept ze ook op bij klikken op next en previous.
Als extraatje kan je er voor zorgen dat previous niet wordt getoont als je de eerste afbeelding toont (huidige foto = 0) en next (huidige foto = aantal foto's = lengte van je array) niet als je de laatste toont.

Ik zou dit zelf kunnen uitwerken maar denk dat je meer leert door het zelf te proberen.

Mark0402
%Europe/Berlin %505 %2005, 13:07
Dat array en javascript is een goeie optie. Ben er nu druk mee bezig en t werk idd er makkelijk.. Dank je voor de tip. Ik ga snel verder puzzelen....

mech7
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
Of gewoon geen frames nemen en een divje op scroll zetten [:o)]

colake
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:14
Of gewoon geen frames nemen en een divje op scroll zetten [:o)]
Als je 't probleem goed had doorgelezen en dan nog een derde of vierde keer dan zou je moeten merken hebben dat het probleem niets met frames te maken had. Wat nog sneller was om het echte probleem te begrijpen was de link die Mark0402 gaf eens te bekijken.