Volledige versie bekijken : swf in een swf op de goede plaats krijgen.
ThE_GrIb
%Europe/Berlin %879 %2005, 22:06
Hoi mede flashers, sinds kort ben ik bezig om een site te maken met flash nu wil ik een andere swf te importeren in flash waar ik op dat moment bezig ben. Wat is nu het geval als ik die sfw ga importeren naar mijn te maken site kan ik niet beslissen waar ik hem hebben wil, het programma zet hem altijd automatisch bijj dat centreer puntje neer (0 punt geloof ik), is er een mogelijkheid hoe ik dat kan oplossen.
Ik heb al op internet lopen zoeken maar kan niets vinden.
Alvast bedankt
ThE-GrIb
Flashgirl
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:10
Je kunt je swf's laden in een lege MC, en die MC kun je eventueel handmatig verschuiven.
Ik vind dit toch méér een ActionScript vraag, dus ik verplaats hem even :) .
ThE_GrIb
%Europe/Berlin %280 %2005, 07:43
Je kunt je swf's laden in een lege MC, en die MC kun je eventueel handmatig verschuiven.
Ik vind dit toch méér een ActionScript vraag, dus ik verplaats hem even :) .
Thanks Flashgirl voor je antwoord en je verplaatsing.
Monster
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:13
swf laden in een lege MovieClip en dan deze code:
loadMovie("test.swf", naamMC);
naamMC pas je aan in de naam van je MovieClip waar de swf in geladen moet worden
test.swf is de naam van het swf-je dat je wil laden
gbolssens
%Europe/Berlin %433 %2005, 11:24
En dat doe je dus door de properties _x en _y aan te passen.
Om even met het voorbeeld van Monster door te gaan:
loadMovie("test.swf", naamMC);
naamMC._x = 199;
naamMC._y = 333;
Alles hangt er natuurlijk vanaf waar je registratie-punt van de MC zich bevindt. Eventueel kan je daarna zoiets doen om te simuleren dat je registratiepunt in de linker bovenhoek ligt i.p.v. op mid-mid (ik zeg niet dat dit voor jou de oplossing is, maar het is maar een voorbeeld):
naamMC._x += (naamMC.width/2);
naamMC._y += (naamMC.height/2);
groetjes,
GB
ThE_GrIb
%Europe/Berlin %484 %2005, 12:37
Ok ik ga alles is even doornemen
THX
ThE_GrIb
pamzela
%Europe/Berlin %679 %2007, 17:18
Ah jullie kicken ass! :D ik was al zolang aan het kloten met dit probleem en op bijna alle tutorials leek het onmogelijk.... maaarrrr het is me nu gelukt!
thnx :D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.