Volledige versie bekijken : Parent Child probleem
bracke
%Europe/Berlin %864 %2005, 21:44
Ik ben nog steeds niet op weg met dat parent-child-navigation en ik vrees dat ik weer een probleem heb.
Ik heb een photo-album gemaakt en die werkt perfect. Echter, nu heb ik alle layers gekopieerd naar een nieuwe movieclip die dus moet werken in een andere movieclip (van mijn siteje...)
Ik zal een stukje code geven en als iemand ziet wat ik verkeerd doe, plz let me know. Normaal zou ik de rest dan ook kunnen aanvullen...
var depth = 0;
// diepte
var spacing = 80;
// om de zoveel pixels
function init(aantal) {
for (var i = 1; i<aantal; i++) {
var loadMC = this.attachMovie("loadButton", "thumb"+i,depth++);
loadMovie("C:\\Documents and Settings\\Tientje\\Mijn documenten\\Benny\\Websites\\Ik Dien 2005-2006\\pictures\\2005-10-11\\thumbnails\\"+i+".jpg", "thumb"+i);
loadMC._y = 0;
loadMC._x = i*spacing;
}
}
init(117);
mateo)
%Europe/Berlin %891 %2005, 22:23
loadMC.loadMovie?
Laiverd
%Europe/Berlin %901 %2005, 22:38
Wat hebben mensen de laatste dagen toch met die dubbele backslashes in paden??Gewoon een enkele forward slash en geen hassle. En verder; als iets niet werkt nadat een movie wordt ingeladen in een andere; is het nagenoeg altijd een probleem met absolute verwijzingen naar _root > relatieve verwijzingen gebruiken dus of lockroot = true (zie as dictionary).
O ja, niet verbaasd zijn als het op een gegeven moment helemaal niet meer werkt: 117 streams tegelijk opstarten lijkt me niet handig; ook niet bij veel bandbreedte.
John
bracke
%Europe/Berlin %905 %2005, 22:44
Graag wil even accentueren dat deze movieclip werkt, enkel eens in een andere moieclip gestoken niet!!! Dus het probleem ligt aan de Parent Child relations... U hoeft mij er niet op te wijzen dat dit zo is, maar wat moet ik doen???
Trouwens die \\ worden zelf gegenereerd door "beginner modus". Ik snap de stress hiervan niet zo..
Toch alvast bedankt!!
Laiverd
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:50
Dat staat er toch? Relatieve verwijzingen gebruiken (_parent dus voor de duidelijkheid) of de _root op de huidige tijdlijn vastzetten m.b.v. lockroot (e.e.a. staat beschreven in de handleiding en/of as-dcitionary). En wat die dubbele backslashes betreft: gewoon blijven gebruiken; no worries ;) (evenals trouwens spaties in je paden).
John
P.s. De tip van Mateo lijkt me een goede.
bracke
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:15
Even mijn verontschuldigingen voor mijn cynisme... Dat was niet de bedoeling.
Anderzijds wil ik even een code weergeven; Mijn vraag is HOE ik die aanpas zodat mijn Parent-Child-relation altijd zal werken.... Enig idee? Ik geraak hier echt niet uit...
var depth = 0;
// diepte
var spacing = 80;
// om de zoveel pixels
function init(aantal) {
var loadButton = attachMovie("loadButton", "button"+i, depth++);
loadButton._alpha = 0;
loadButton.picNr = i;
loadButton.onRelease = function() {
loadMovie("C:\\Documents and Settings\\Tientje\\Mijn documenten\\Benny\\Websites\\Ik Dien 2005-2006\\pictures\\2005-10-11\\images/"+this.picNr+".jpg", _root.target);
};
loadButton._y = 0;
loadButton._x = i*spacing;
}
}
init(117);
Dauntless
%Europe/Berlin %269 %2005, 07:28
var root:MovieClip = this;
var depth = 0;
// diepte
var spacing = 80;
// om de zoveel pixels
function init(aantal) {
var loadButton = attachMovie("loadButton", "button"+i, depth++);
loadButton._alpha = 0;
loadButton.picNr = i;
loadButton.onRelease = function() {
loadMovie("C:\\Documents and Settings\\Tientje\\Mijn documenten\\Benny\\Websites\\Ik Dien 2005-2006\\pictures\\2005-10-11\\images/"+this.picNr+".jpg", root.target);
};
loadButton._y = 0;
loadButton._x = i*spacing;
}
}
init(117);
Zo?
bracke
%Europe/Berlin %288 %2005, 07:55
Nope!!
Echt spijtig want die album is al deftig aan het worden.
Om te bewijzen dat die werkt zal ik een voorbeeld laten weergeven:
KLIK HIER (http://users.pandora.be/BennyBracke/test/album.html)
Evenals de fla-file
KLIK HIER (http://users.pandora.be/BennyBracke/test/album.fla)
Het is dus de bedoeling dat de child-parent relationship zodanig wordt ingesteld dat deze movieclip IN andere movieclips ook werkt.
Ik geraak er alvast niet uit....
bracke
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:39
Niemand die mij verder kan helpen???
Ik geef een pint voor degene die mij verder helpt.... ;)
bracke
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:25
Ik vrees dat ik het pintje zelf verdien...
Na UUREN kopbreken heb ik het zelf gevonden en zoals gewoonlijk is het iets dom!!
aangezien deze album een object enkele malen laat verschijnen, wordt deze enkel in de library gestoken en nooit naar de stage gesleept. Als men dan de boel kopieerd naar een andere Movieclip, dan kopieerd flash de benodigde 'linkage' objecten niet mee!! Dat was het dus, gewoon even die objecten van de ene library naar de andere slepen en voila!!
Hopelijk bespaard dit voor sommige wat hoofdpijn!!!
mateo)
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:45
ondanks dat je het zelf al opgelost hebt: hier is nog een werkend apparaat :)
Laiverd
%Europe/Berlin %873 %2005, 21:57
Proost ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.