stijnverbruggen
%Europe/Berlin %703 %2007, 17:52
Ik heb op deze site al veel rond gekeken en gelezen maar ik geraak er niet echt goed uit.
Het probleem is het volgende :
Ik heb een grote main swf, waarin 2 andere swf's worden gemebed d.m.v.
loadMovie("menu.swf", _root.mc_menu);
loadMovie("album.swf", _root.mc_photo);
De bedoeling is dat in de menu.swf een opsomming komt van de beschikbare fotoalbums, klikt men dan op de een fotoalbum zal album.swf de album opendoen. Als input heeft album.swf het pad nodig naar een xml bestand.
Het bestand album.swf is al in orde en werkt.
Maar hoe kan ik nu in menu.swf een opsomming maken van de verschillende fotoalbums en als men erop klikt moet het pad naar het xml bestand worden gezonden naar album.swf.
De vershillende albums kan ik een xml bestand plaatsen.
Ik moet dus eigenlijk een manier vinden, om de inhoud van een xml bestand om te zetten in een lijst van fotoalbums en als men erop klikt moet er een variabele worden doorgestuurd naar album.swf.
Weet iemand hier hoe je dit eigenlijk kunt oplossen ? Mijn flash ervaring is niet al te groot.
Mvg,
Stijn
Het probleem is het volgende :
Ik heb een grote main swf, waarin 2 andere swf's worden gemebed d.m.v.
loadMovie("menu.swf", _root.mc_menu);
loadMovie("album.swf", _root.mc_photo);
De bedoeling is dat in de menu.swf een opsomming komt van de beschikbare fotoalbums, klikt men dan op de een fotoalbum zal album.swf de album opendoen. Als input heeft album.swf het pad nodig naar een xml bestand.
Het bestand album.swf is al in orde en werkt.
Maar hoe kan ik nu in menu.swf een opsomming maken van de verschillende fotoalbums en als men erop klikt moet het pad naar het xml bestand worden gezonden naar album.swf.
De vershillende albums kan ik een xml bestand plaatsen.
Ik moet dus eigenlijk een manier vinden, om de inhoud van een xml bestand om te zetten in een lijst van fotoalbums en als men erop klikt moet er een variabele worden doorgestuurd naar album.swf.
Weet iemand hier hoe je dit eigenlijk kunt oplossen ? Mijn flash ervaring is niet al te groot.
Mvg,
Stijn