PDA

Volledige versie bekijken : Hyperlinks aan Flashdocumenten

Erwinzzz
%Europe/Berlin %776 %2005, 19:38
Ik heb een probleempje...
Ik ben bezig met een html site. Daarin werk ik met frames. Voor het bovenste frame heb ik flash buttons gemaakt, met een rollOver actie. De bedoeling is dat als je op het Flash filmpje klikt, dat er een pagina opent in het frame: " mainFrame". Maar het kan aan mij liggen (nouja, het ligt ook aan mij waarschijnlijk :P) maar er word geen pagina in geopend..... Zo heb ik het gedaan.

<a href="PAGINA.html" target="mainFrame"> <embed src="BUTTON.swf" width="127px" height="75px" autostart="true" loop="0"> </a>

Wie weet wat ik fout doe of beter kan doen???

Erwin...

Laiverd
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:27
Een swf is geen plaatje zoals gif of jpg, maar een embedded object. Je zult je links in Flash moeten maken. En in de handleiding van Flash staat beschreven hoe dat moet. Als je dan toch de handleiding erbij hebt, sla dan ook even het hoofdstuk over het publiceren van een Flash movie erop na, want zoals je dat nu creatief hebt bedacht, is het vragen om problemen.

John

Erwinzzz
%Europe/Berlin %690 %2005, 17:34
Een swf is geen plaatje zoals gif of jpg, maar een embedded object. Je zult je links in Flash moeten maken. En in de handleiding van Flash staat beschreven hoe dat moet. Als je dan toch de handleiding erbij hebt, sla dan ook even het hoofdstuk over het publiceren van een Flash movie erop na, want zoals je dat nu creatief hebt bedacht, is het vragen om problemen.

John

Heel erg bedankt.. aleen lukt het nog niet helemaal... wat ik nu heb is:
this.onRelease = function() {
getURL("pagina.html", "mainFrame");
};

Maar hij doet het niet...... wat doe ik fout?

Laiverd
%Europe/Berlin %703 %2005, 17:52
Wat doet ie niet?

josko
%Europe/Berlin %716 %2005, 18:12
maak een tabel ervan. geef je td de link, van onmouseover="document.location("bestand") [intern js] of iets dergelijks.

Erwinzzz
%Europe/Berlin %758 %2005, 19:12
maak een tabel ervan. geef je td de link, van onmouseover="document.location("bestand") [intern js] of iets dergelijks.

srry maar ik begrijp niet wat je bedoelt, je kan td toch geen link meegeven?

Quevi
%Europe/Berlin %809 %2005, 20:25
Wat Laiverd zegt is inderdaad de makkelijkste oplossing.

Als je je flash importeert in je HTML moet de code er ongeveer zo uitzien:

<p>
<object classid='clsid27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000' codebase='http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0' width='250' height='500'>

<param name='movie' value='portfolio-oranje.swf'>
<param name=quality value=high>
<param name=wmode value=transparent>

<embed src='portfolio-oranje.swf' quality=high pluginspage='http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash' type='application/x-shockwave-flash' width='250' height='500'></embed>

</object>
</p>

De link in flash hangt ervan af waarin je deze link wilt plakken

het moet hoedanook iets zijn in de aard van OnClick -> getURL

Succes!

josko
%Europe/Berlin %908 %2005, 22:47
<table width="100%">
<td onclick="window.location='document'" bgcolor="#000000"><embed src="flashmovie.swf"></td>

javascript in je tags, ik denk dat het wel werkt