PDA

Volledige versie bekijken : Exporteren naar GIF/JPG.

Gebruiker 99
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:22
Is het mogelijk, en zo ja, hoe, om een Flash applicatie te maken, waarbij teksten ingevoerd kunnen worden in input fields, waarna deze worden "afgedrukt" in een GIF of een JPG ( statisch ) ?

Denk aan een signature generator, stel je hebt een design voor een sig, en wil dat mensen zelf de details kunnen invoeren, waarna de siggie als jpg of gif op een server, of eventueel op een harde schijf, worden opgeslagen.

Roenes
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:38
Ik denk niet dat dat mogelijk is, omdat flash op een SharedObject na, zelf niets kan wegschrijven. Ook zou je dus een soort van screenshot moeten kunnen maken van je scherm met de tekst. Dat wordt moeilijk. Ik weet niet of php toevallig zo'n mogelijkheid bied, maar ik ben bang van niet.

Wel kun je eventueel teksten laten wegschrijven in een xml file of database of iets anders en die inladen in flash. Dan krijg je hetzelfde principe, maar werk je wel met een swf en niet met GIF of JPG :)

TheSec
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:14
Ik denk niet dat dat mogelijk is, omdat flash op een SharedObject na, zelf niets kan wegschrijven. Ook zou je dus een soort van screenshot moeten kunnen maken van je scherm met de tekst. Dat wordt moeilijk. Ik weet niet of php toevallig zo'n mogelijkheid bied, maar ik ben bang van niet.

Wel kun je eventueel teksten laten wegschrijven in een xml file of database of iets anders en die inladen in flash. Dan krijg je hetzelfde principe, maar werk je wel met een swf en niet met GIF of JPG :)

\
als je nou een soort paint achtig swf filteje geschrefen hebt dus dat het dus ene tekening is hoe krijg ik hem dan naar php in php kan iik hem dan wel weer verwerken maar het gaat me er om hoe ik die afbeelding die ik teken in flash naar php verstuur? [?] [?]

Roenes
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:30
Je zult dan alle punten waar getekend word moeten opslaan in een array. Al deze waarde speel je via LoadVars door naar php en daar schrijf je ze weg. Als je de tekening weer wilt opvragen, vraag je al die punten weer op en laat je ze allemaal tekenen. :)

TheSec
%Europe/Berlin %668 %2005, 17:02
Je zult dan alle punten waar getekend word moeten opslaan in een array. Al deze waarde speel je via LoadVars door naar php en daar schrijf je ze weg. Als je de tekening weer wilt opvragen, vraag je al die punten weer op en laat je ze allemaal tekenen. :)

ok dat begrijp ik maar zou je een voorbeeld van het acstion script willen schijfen zo als je ana me post's kunt zien ben ik niet zo goed.
;)

Gebruiker 99
%Europe/Berlin %382 %2005, 10:10
Misschien valt de nieuwe "download" functionaliteit van Flash 8 hiervoor te gebruiken? Ik heb zelf momenteel nog de ballen verstand van 8, dus het is maar een gok..