PDA

Volledige versie bekijken : _root and Stage

latino
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:49
ik heb twee vragjes..ik heb al wat gezocht maar twijfel nog

stel ik heb een movie (swf)....hierin laad ik een nieuwe swf...

volgens het boek is _root dan de root van de ingelade swf. Hoe kom ik dan op de root van de main?

Als ik de Stage opvraag..vraag ik dan de stage op van d eingelade sfw of de main sfw?

Alvast bedankt :)

mateo)
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:29
als je in een level geladen hebt dan is _level0 de root. als je in een movieclip geladen hebt dan is _root of _parent de root.

latino
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:50
hmm ik bedoel meer...

_root erwijst naar de timeline

dus als ik een movie heb met daarin een mc waar ik een swf inlaad, dan is volgens het boek de _root de timeline van de ingelade swf

ik wil dus weten hoe ik dus van die ingelade sfw op de main kom (dus de movie met daarin de mc; waarin de swf wordt geladen)

als ik root gebruik in de ingelade swf kom ik op dezelfde timeline(dus die van de ingelade sfw) en niet op de main.

en hoe zit dit met stage? Als ik dat vanuit mijn ingelade swf aanroep..pak ik dan wel meteen de main timeline?

mateo)
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:27
met root bedoelde ik ook de root van de main movie. met stage heb ik nog nooit gewerkt. misschien heeft iemand anders daar ervaring mee...

Roenes
%Europe/Berlin %647 %2005, 16:33
Even wat dingen rechtzetten van wat ik zo lees:

Als je een swf hebt genaamd 1.swf (creatief he ;)) en daarin staat een mc genaamd mctje. In mctje laad je een andere swf in die we creatief 2.swf noemen. We gaan er even vanuit dat het inladen goed verloopt. Als je dan in 2.swf _root gebruikt, dan verwijst deze naar de hoofdtijdslijn van 1.swf. Dus met _root verwijs je dan naar de movie die de andere inlaad en niet andersom zoals jij zegt latino ;)

En over Stage. Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik denk dat het op dezelfde manier werkt als met _root. Dus dat Stage.width de breedte van je hoofdmovie zal teruggeven. Maar of dat ook echt zo is, durf ik zo niet te zeggen. Maar dat zou je gewoon even kunnen testen :)

Ben
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:01
Stage is een apart object in AS. Het heeft in principe verder niets te maken met levels danwel _roots. Stage geeft info terug over de afspeelomgeving. Stage.width kan dus heel andere dingen terug geven dan _root.width (als zoiets zou bestaan, maar voor het principe.)

Als je fullscreen (1024x768) een movie van 800x600 afspeelt, en je zet de playback op 100%, is de Stage.width 1024.

latino
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:11
ik heb namelijk een swf waarvan ik bepaalde dingen controleer met Stage.width

laad ik die swf in een mc in een andere swf dan doet die stage.width het niet meer ...vandaar die vraag..misshien moet je dan root_stage of _parent.stage doen of weet ik wat.......

# Roenes dat dacht ik ook :)

mjwallink
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:13
Sorry dat ik even over ga op een ander onderwerp maar ik heb een vraag die hier volgens mij mee te maken heeft.

1 ik heb een sfw met daarin een: button en een movieclip.

als ik op de button sta moet ik naar een ander frame in die movieclip

alvast bedankt :)

Roenes
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:20
Sorry dat ik even over ga op een ander onderwerp maar ik heb een vraag die hier volgens mij mee te maken heeft.

1 ik heb een sfw met daarin een: button en een movieclip.

als ik op de button sta moet ik naar een ander frame in die movieclip

alvast bedankt :)Diezelfde vraag heb je in deze topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=3397) gesteld. Als mensen op jouw vraag willen reageren, doe dat dan aub in de aangegeven topic. :)