Volledige versie bekijken : Thumbnail loaden via loadMovie en er via AS een BUTTON van maken
bracke
%Europe/Berlin %955 %2005, 23:55
Zoals mijn titel al aangeeft zou ik graag van een foto, dat geladen wordt via LoadMovie, een button willen maken.
Ik heb dit nodig voor mijn photo-album, waarbij ik mijn thumbnails wil laden en wil gebruiken om de overeenkomstige foto te laden...
Roenes
%Europe/Berlin %958 %2005, 23:59
Dit is op de volgende manier mogelijk: (beknopte uitleg, zie flash help voor info over de betreffende onderdelen :))
- Laad je foto's in in een movieclip met behulp van de MovieClipLoader class.
- Maak in de onLoadComplete van de MovieClipLoader een onRelease aan voor je mc. Kijk hiervoor naar de parameter target_mc in de help.
Op deze manier zal heel je foto klikbaar zijn :)
bracke
%Europe/Berlin %986 %2005, 00:40
Ik heb serieus zitten zoeken, maar ik geraak er echt niet uit. Kan je misschien die Moviecliploader wat belichten?
Ik blijf alvast verder zoeken!
Thx!!!!!!
Roenes
%Europe/Berlin %995 %2005, 00:53
Morguh :)
Tis nu al laat en moet morguh vroeg op. Kzal na school eens een stukje typen als nog niemand anders het dan gedaan heeft :) Even geduld dus nog ;)
bracke
%Europe/Berlin %000 %2005, 01:00
super!!
mateo)
%Europe/Berlin %005 %2005, 01:07
ik neem aan dat je je foto's in movieclips laadt. wat roenes bedoelt is dat als een foto geladen is (daar moet je altijd even op wachten en daarvoor is die MovieClipLoader class handig), dus ALS die geladen is, dat je dan iets kan schrijven als:
my_photo_placeholder.onRelease = showPhotoen de showPhoto functie zorgt dan voor het inladen van de grotere foto
function showPhoto(){
// voorbeeld implementatie:
_root.big_photo_placeholder.loadMovie("photo" + this.photo_nr + ".jpg");
}
(ik ga er even voor het gemak van uit dat je je thumbnail placholder clipjes een variabele photo_nr meegeeft.)
als je meer over die MovieClipLoader class wilt weten dan kan je dat woord intypen in je flash actionscript schermpje, er op gaan staan met je muis en dan F1 toetsen.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.